Nieuwe onderdoorgang voor voetgangers en fietsers onder E19 in Brecht
22/05/2009 10:50
Vlaamse Overheid
Op 25 mei 2009 start het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) van de
Vlaamse overheid met werkzaamheden op de E19 ter hoogte van Brecht
in beide richtingen. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd in
opdracht van Infrabel, dat een nieuwe onderdoorgang voor
voetgangers en fietsers aanlegt onder de E19 in Brecht. Als alles
vlot verloopt, zullen de werkzaamheden in het voorjaar van 2010
afgerond zijn.
Op 25 mei 2009 start het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) van de
Vlaamse overheid met werkzaamheden op de E19 ter hoogte van Brecht
in beide richtingen. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd in
opdracht van Infrabel, dat een nieuwe onderdoorgang voor
voetgangers en fietsers aanlegt onder de E19 in Brecht. Als alles
vlot verloopt, zullen de werkzaamheden in het voorjaar van 2010
afgerond zijn.
Nieuwe onderdoorgang
Op 25 mei 2009 start Infrabel met de werkzaamheden voor de aanleg
van de nieuwe onderdoorgang voor voetgangers en fietsers. De nieuwe
onderdoorgang is 60 m lang, 4 m breed en 2,5 m hoog én bevindt zich
op ongeveer 300 meter van de nieuwe stopplaats Noorderkempen. Ze
zal voor een snelle verbinding en aansluiting zorgen met het
centrum van Brecht.
Infrabel investeert hiervoor ongeveer 1,1 miljoen euro.
Aanpassingen E19-autosnelweg
In het kader van dit project zal het Agentschap Wegen en Verkeer
van de Vlaamse overheid werkzaamheden uitvoeren op de E19. Daar is
namelijk een verschuiving van de rijbanen van de autosnelweg
noodzakelijk en dit in beide richtingen.
Op de E19 zal een bijkomende rijstrook aangelegd worden in de
middenberm. Dit heeft als doel om 2x2 rijstroken te kunnen behouden
tijdens de aanleg van de tunnel en zo de hinder voor het verkeer te
beperken. Na de werkzaamheden zal deze bijkomende rijstrook ook
gebruikt worden bij de aanleg van de ring rond Brecht. Een deel van
de oprit (richting Antwerpen) van diezelfde ring zal op dat moment
ook afgewerkt zijn.
AWV investeert hiervoor ongeveer 1,2 miljoen euro.
Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel