Met de Huurcommissie heb je een punt
Huurcommissie lanceert nieuwe digitale service
Maandag 25 mei lanceert de Huurcommissie een nieuwe digitale service. Op de website www.huurcommissie.nl kunnen huurders en verhuurders met de 'huurprijscheck' eenvoudig controleren of de huurprijs van hun woning redelijk is of niet. Huurders en verhuurders kunnen zo gemakkelijk en op elk gewenst tijdstip nagaan of een procedure bij de Huurcommissie zinvol is. De site biedt ook 'checks' voor onderhoudsgebreken en servicekosten en geeft informatie over hoe de Huurcommissie daadwerkelijk kan worden ingeschakeld.
Huurcommissie vier weken lang te horen en te zien
Tegelijk met de introductie van de website start een publiekscampagne met de titel 'Met de Huurcommissie heb je een punt'. Gedurende vier weken is de Huurcommissie te zien in de media met advertenties, posters in het openbaar vervoer, banners op websites, SEA, abri's, en te horen op verschillende radiozenders.
Beslissen en voorlichten
De Huurcommissie is een onafhankelijke organisatie die geschillen op het gebied van de huurprijs, onderhoudsgebreken en servicekosten beslist tussen huurders en verhuurders van woonruimte. Daarnaast verzorgt de Huurcommissie voorlichting op dit terrein. In 2008 besliste de Huurcommissie in ruim 11.000 procedures. Een procedure start met het indienen van een verzoekschrift door een huurder of verhuurder. De uitspraak volgt binnen een termijn van ongeveer zes maanden. In veel gevallen levert de uitspraak financieel voordeel op voor een van de partijen.
De Huurcommissie is te bereiken via een gratis telefoonnummer 0800 - 488 72 43 (0800 - huurcie) of via www.huurcommissie.nl
Noot voor redacties (
RVD Mediafeed