Saxion Hogescholen
BR>
ma 25 mei 2009
Studenten Saxion ontwikkelen mediaconcept voor RTL
/files/storage/mnc/RTL5logo.gif
Vijftien tweedejaars Saxionstudenten van de studieroute Cross Media
Concepting zijn deze week door RTL Productions gevraagd om een
crossmediaal format te ontwikkelen voor een nieuw uitdagend
jongerenprogramma op RTL 5.
De studenten gaan zo snel mogelijk met de opdracht aan de slag. Op 25
juni aanstaande presenteren zij in Hilversum hun uitgewerkte concept
aan het management van RTL Productions.
Televisiezenders realiseren zich dat televisie niet meer voldoende is
om de jongeren van vandaag te bereiken. Daarvoor moeten meerdere
interactieve communicatiekanalen worden ingezet. Studenten van de
studieroute Cross Media Concepting van Saxion worden hiervoor
opgeleid. Zij leren tijdens de vierjarige studie hoe ze verschillende
media moeten inrichten en combineren. `De input van deze mediamakers
van de toekomst is belangrijk voor ons omdat zij op de hoogte zijn van
de nieuwste werkwijze en technologieën', aldus Mathias Scholten van
RTL Productions.
Cross Media Concepting is een studieroute binnen de opleiding Kunst en
Techniek op Saxion.
------------------------------------------ EINDE PERSBERICHT
------------------------------------------
Meer informatie:
Voor meer informatie over het project kunt u contact opnemen met Tinka
Gijsen, docent Cross Media Concepting bij Saxion, via het algemene
nummer van Saxion:
053 - 487 11 11.