Saxion Hogescholen
BR>

ma 25 mei 2009

Studenten Saxion ontwikkelen mediaconcept voor RTL /files/storage/mnc/RTL5logo.gif

Vijftien tweedejaars Saxionstudenten van de studieroute Cross Media Concepting zijn deze week door RTL Productions gevraagd om een crossmediaal format te ontwikkelen voor een nieuw uitdagend jongerenprogramma op RTL 5.

De studenten gaan zo snel mogelijk met de opdracht aan de slag. Op 25 juni aanstaande presenteren zij in Hilversum hun uitgewerkte concept aan het management van RTL Productions.

Televisiezenders realiseren zich dat televisie niet meer voldoende is om de jongeren van vandaag te bereiken. Daarvoor moeten meerdere interactieve communicatiekanalen worden ingezet. Studenten van de studieroute Cross Media Concepting van Saxion worden hiervoor opgeleid. Zij leren tijdens de vierjarige studie hoe ze verschillende media moeten inrichten en combineren. `De input van deze mediamakers van de toekomst is belangrijk voor ons omdat zij op de hoogte zijn van de nieuwste werkwijze en technologieën', aldus Mathias Scholten van RTL Productions.

Cross Media Concepting is een studieroute binnen de opleiding Kunst en Techniek op Saxion.


------------------------------------------ EINDE PERSBERICHT
------------------------------------------

Meer informatie:

Voor meer informatie over het project kunt u contact opnemen met Tinka Gijsen, docent Cross Media Concepting bij Saxion, via het algemene nummer van Saxion:
053 - 487 11 11.