Ministerie van Defensie
Defensiecampagnes slepen Magneten in de wacht
22 mei 2009, 15.12 uur
Geschikt / Ongeschikt campagne - Verpleegkundige. Verschillende
onderdelen uit de geschikt / ongeschikt campagne van de landmacht zijn
bekroond met 5 Magneten van de Stichting Jaarprijzen
Personeelscommunicatie (SJP). Ook de wervingssite van de luchtmacht in
de vorm van een virtuele militair vluchtveld, genaamd Base-X, viel in
de prijzen.
De SJP reikte woensdagavond 13 Magneten uit in de Lichtfabriek in
Haarlem. In totaal waren 34 campagnes genomineerd. Reclamebureau
Publicis / Maximum was dankzij de 5 Magneten voor landmacht
wervingsspotjes de meest prominente winnaar.
Stoere verpleegkundige
Eén van de 5 magneten is naar een filmpje gegaan waarin de Koninklijke
Landmacht aangeeft op zoek te zijn naar `stoere verpleegkundigen'. In
het filmpje is een vrouwelijke verpleegkundige met een blauw oog te
zien die bijzonder koelbloedig aan een blijkbaar agressieve patiënt
vraagt: "Zo meneer Van de Hoofd, gaat u vandaag wél meewerken?"
Base-X
Base-X, de virtuele luchtmachtbasis.
Op de wervingssite Base-X worden geïnteresseerden in een baan bij de
luchtmacht op een zeer interactieve, informatieve en visueel
aantrekkelijke manier over een virtuele luchtmachtbasis geleid. Base-X
is een creatie van reclamebureau ARA Advertising. Uit het juryrapport:
"De website geeft een spannende, maar realistische kijk op de
luchtmacht. Op de organisatie en op de banen. Alles is uit de kast
gehaald om de veeleisende jongere te interesseren en vast te houden."