BERICHT AAN DE PERS
Utrecht, 19 mei 2009
Capgemini lanceert internationale brandingcampagne
Capgemini start vandaag met een nieuwe internationale brandingcampagne die zich vrijwel
geheel online afspeelt. De campagne is behalve op Nederland, ook gericht op Frankrijk, het
Verenigd Koninkrijk, Duitsland en India. Met deze campagne maakt Capgemini maximaal
gebruik van internet om de bewustwording van het eigen merk te vergroten en de sales te
ondersteunen. Daarnaast worden alleen in Nederland, in combinatie met een omvangrijke
search engine campagne, ook radiocommercials op Radio 1 en BNR Nieuwsradio uitgezonden.
De campagne draagt opnieuw de in 2007 gelanceerde slogan: `Together. Free your energies'.
Tegelijkertijd ligt de nadruk sterk op inhoudelijke thema's gerelateerd aan de vraag hoe
bedrijven en organisaties onder de huidige economische omstandigheden succesvol kunnen zijn
en blijven. Met deze mondiale campagne in mei en juni is een totale investering van 5 miljoen
gemoeid, waarmee met name een sterke online aanwezigheid wordt gecreëerd via generieke,
business en gespecialiseerde websites.
"In onze sector is Capgemini een van de weinige bedrijven die regelmatig investeert in de versterking
van het eigen merk. Vorig jaar hebben wij met veel succes ons onderscheidend vermogen onder de
aandacht gebracht met een multiculturele, geïllustreerde campagne in Europa, Noord-Amerika en
India. Nu zetten we internet in om maximaal profijt te halen uit de interactieve en doelgroepgerichte
mogelijkheden. We denken dat we via een dialoog met onze huidige en potentiële klanten en het
promoten van onze content en dienstenaanbod, ook onze ambitie laten zien. Dit om marktaandeel te
veroveren en om de juiste weg te vinden in de huidige economische neergang ", onderstreept Philippe
Grangeon, Group Marketing & Communications Director van Capgemini.
Boodschap aangepast aan de economische context
Met de nieuwe, door Publicis ontwikkelde, campagne positioneert Capgemini zichzelf als een
bijzondere partner van zijn klanten in de huidige recessie. Ten eerste door antwoorden te vinden op de
vraag van klanten naar meer kostenbeheersing en tegelijkertijd de groeipotentie van bedrijven te
stimuleren. Ten tweede door bedrijven voor te bereiden op de periode die volgt op de huidige
BERICHT AAN DE PERS
laagconjunctuur. De themas die in de Nederlandse campagne aan bod komen zijn: Controlled
Migration, Finance Vision 2020, Supply Chain Agenda 2009, World Insurance Report, World Retail
Banking Report en Rightshore®.
Internetcampagne
In de komende twee maanden profiteert Capgemini van een ,,share of voice van 25 procent en van
meer dan 200 miljoen online impressies via display bannering op generieke, business en
gespecialiseerde websites. Naast banners die linken naar websites van de Capgemini Group en
Capgemini Nederland, wordt in samenwerking met bekende sites zoals Wall Street Journal,
Webwereld en InfoWorld een e-mailcampagne gevoerd gericht op de doelgroepen CxOs en IT-
decisionmakers. Een selectie van marktstudies en rapporten wordt downloadable aangeboden. Vanaf
juni verspreidt Capgemini een serie filmpjes via internet, waarin de verschillende uitdagingen aan bod
komen waarmee bedrijven in het huidige economische klimaat te maken hebben en de oplossingen
die Capgemini daar tegenover stelt.
EINDE BERICHT
Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van
zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van
consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de
klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business
ExperienceTM - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien
wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste
balans te bieden in het beste talent van verschillende locaties dat als een team samenwerkt om de
optimale oplossing voor klanten te creëren en leveren. Capgemini heeft vestigingen in meer dan 30
landen en heeft wereldwijd meer dan 90.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in
2008 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com.
Rightshore® is een handelsmerk van Capgemini.
Cap Gemini Nederland