FloraHolland
Eerste marktplaats event Bleiswijk enthousiast ontvangen
BLEISWIJK - 19 mei 2009 (persbericht) - Het concept van het
marktplaats event `Haal meer omzet uit de zomer!', op 18 mei bij
FloraHolland Bleiswijk, is door bezoekers enthousiast ontvangen.
Ondanks de beperkte opkomst van bloemisten waren de reacties van
bezoekers zeer positief. Het is de eerste keer dat samenwerkende
organisaties in de sierteelt dit evenement bij de veiling in Bleiswijk
organiseerden. `Haal meer omzet uit de zomer!' confronteerde de
bezoeker onder meer met een grote diversiteit aan zomerbloemen en een
aantal instructieve workshops. Tijdens het evenement werden
interessante koper-/kwekercontacten gelegd.
Er was volop gelegenheid voor bezoekers om hun productkennis te
vergroten tijdens diverse productworkshops. Kopers lieten zich
uitgebreid door kwekers voorlichten over de producten op het kwekers-
en productplein. De verschillende marketinggerelateerde workshops die
op het programma stonden, werden goed bezocht. Ook konden bezoekers
kennismaken met het inkopen op de klok, zich laten inspireren door
fraaie arrangementen en leuke ideeën opdoen op het gebied van styling
en etaleren. Vanuit marktkramen brachten verschillende aanbieders
bovendien hun diensten onder de aandacht.
Het evenement werd georganiseerd door VBW (Vereniging Bloemist
Winkeliers), BBH (Bloemenbureau Holland), groothandelscentrum Terra
Bleiswijk, Trends & Trade en FloraHolland, vanuit het project `Omarm
de bloemist'. In de uitwerking van dit project ontvangen bloemisten
handvatten en advies op het gebied van product, hardware en
ondernemerschap. Daarmee wordt de bloemist geholpen zijn
onderscheidend vermogen te vergroten. Hierbij gaan de organiserende
partijen ervan uit dat de bloemist zich in de markt in ieder geval ook
kan onderscheiden door de consument meer te vertellen over de
producten die hij zelf verkoopt.
Fotobijschrift: Kopers van zomerbloemen toonden tijdens het
marktplaats event uitgebreid hun interesse in de aanwezige producten.