FloraHolland


Eerste marktplaats event Bleiswijk enthousiast ontvangen

BLEISWIJK - 19 mei 2009 (persbericht) - Het concept van het marktplaats event `Haal meer omzet uit de zomer!', op 18 mei bij FloraHolland Bleiswijk, is door bezoekers enthousiast ontvangen. Ondanks de beperkte opkomst van bloemisten waren de reacties van bezoekers zeer positief. Het is de eerste keer dat samenwerkende organisaties in de sierteelt dit evenement bij de veiling in Bleiswijk organiseerden. `Haal meer omzet uit de zomer!' confronteerde de bezoeker onder meer met een grote diversiteit aan zomerbloemen en een aantal instructieve workshops. Tijdens het evenement werden interessante koper-/kwekercontacten gelegd.

Er was volop gelegenheid voor bezoekers om hun productkennis te vergroten tijdens diverse productworkshops. Kopers lieten zich uitgebreid door kwekers voorlichten over de producten op het kwekers- en productplein. De verschillende marketinggerelateerde workshops die op het programma stonden, werden goed bezocht. Ook konden bezoekers kennismaken met het inkopen op de klok, zich laten inspireren door fraaie arrangementen en leuke ideeën opdoen op het gebied van styling en etaleren. Vanuit marktkramen brachten verschillende aanbieders bovendien hun diensten onder de aandacht.

Het evenement werd georganiseerd door VBW (Vereniging Bloemist Winkeliers), BBH (Bloemenbureau Holland), groothandelscentrum Terra Bleiswijk, Trends & Trade en FloraHolland, vanuit het project `Omarm de bloemist'. In de uitwerking van dit project ontvangen bloemisten handvatten en advies op het gebied van product, hardware en ondernemerschap. Daarmee wordt de bloemist geholpen zijn onderscheidend vermogen te vergroten. Hierbij gaan de organiserende partijen ervan uit dat de bloemist zich in de markt in ieder geval ook kan onderscheiden door de consument meer te vertellen over de producten die hij zelf verkoopt.

Fotobijschrift: Kopers van zomerbloemen toonden tijdens het marktplaats event uitgebreid hun interesse in de aanwezige producten.