Fruit2day(R) nu op de Amerikaanse markt, compleet nieuwe manier van fruit eten voor Amerikaanse consumenten
19/05/2009 12:40
PR Newswire
BROOMFIELD, Colorado, May 19 /PRNewswire/ --
- Nieuwe drinkbare en eetbare fruitsnack in het hele land in de schappen
De meeste Amerikanen houden van fruit maar er zijn er maar weinig die
genoeg fruit eten. Volgens de Produce for Better Health Foundation, eet 90
procent van de Amerikanen geen vier stuks fruit per dag, de aanbevolen
dagelijkse hoeveelheid volgens USDA Dietary Guidelines op basis van een
2.000-calorieen dieet. Nu introduceert Hero/WhiteWave een geheel nieuwe
manier van fruit eten - een nieuw product genaamd Fruit2day(R) - een
drinkbare en eetbare fruitsnack met echte stukken fruit in een flesje.
Fruit2day geeft Amerikanen een nieuwe manier om fruit in hun dieet op te
nemen.
Fruit2day is een natuurlijke fruitvoeding zonder schillen, pitten, rotte
plekken, bederving of zelfs plakkerige vingers.
- Geheel natuurlijk - Fruit2day wordt gemaakt van een combinatie van
echte stukken fruit, fruitpuree en vruchtensap zonder toegevoegde
suikers of conserveermiddelen.
- Geproportioneerde voeding - Elk flesje Fruit2day van 6,75 ounce (200
ml) bevat twee stuks fruit en antioxidanten, en afhankelijk van de smaak
slechts 110 - 120 calorieën. Het is een uitstekende bron van vitamine C
die de consument voorziet van de helft van hun dagelijkse
fruitvereisten en het is tevens een voedzame snack die op elk moment
van de dag genuttigd kan worden.
- Eenvoudig mee te nemen - Het is niet eenvoudig om fruit dat geschild,
ontpit, gesneden of met een vork gegeten moet worden onderweg te eten.
Fruit2day's eenvoudig mee te nemen flesje is perfect voor het nuttigen
van fruit op elk moment van de dag.
"Fruit2day is een nieuwe manier om fruit te eten en ervan te genieten.
Het is een goed geproportioneerde, geheel natuurlijke snack en bevat twee
stuks fruit per flesje", aldus Lisa Drayer, geregistreerd diëtiste,
gezondheidsverslaggever en woordvoerder van Fruit2day. "Met Fruit2day is het
makkelijker om meer fruit in uw dieet te krijgen en toe te voegen aan uw
dagelijkse snackroutine, terwijl u aan het sporten of onderweg bent, of
gewoon als voedzame oppepper tussen maaltijden door."
Consumenten kunnen sappige stukjes fruit eten en tegelijkertijd genieten
van de fluweelachtige heerlijkheid van puree en sap. Fruit2day is beschikbaar
in vier opwindende smaakcombinaties: Aardbei-Sinaasappel, Mango-Perzik,
Ananas-Banaan en Kers-Druif. Fruit2day zal begin mei 2009 op de schappen te
vinden zijn. De aanbevolen verkoopprijs per twee flesjes is US$3,79.
"De behoefte om meer fruit in uw dieet te krijgen is universeel, of u nu
in Europa of in de Verenigde Staten woont, vooral voor het groeiende aantal
op gezondheid gerichte consumenten," zei Hanno Holm, president en algemeen
directeur van Hero/WhiteWave, een joint venture opgericht om het merk op de
markt te brengen. "Fruit2day is een echte innovatie. Het is een nieuwe manier
voor het eten en genieten van fruit die is gebaseerd op ons succes in Europa
en bevindingen uit consumentenonderzoek in de Verenigde Staten. We kijken uit
naar de groei van het product in de Verenigde Staten."
Hero/WhiteWave is opgericht voor de introductie van Fruit2day naar
Amerikaanse consumenten. In voorbereiding op de lancering van Fruit2day,
investeerde het bedrijf miljoenen dollars om de productiefaciliteit van
WhiteWave Foods' productiefaciliteit in Mount Crawford, Virginia uit te
breiden. Door deze investering is de economische activiteit in de gemeenschap
gestegen en het blijft de groei van het bedrijf ondersteunen.
Ga voor meer informatie over de voedingswaarden van Fruit2day en over de
voordelen van het eten van fruit naar het Fruit2day Voedingscentrum op
www.Fruit2day.com.
Hero/WhiteWave is een strategische joint venture tussen de in Zwitserland
gevestigde Hero Group en WhiteWave Foods Company, een volle
dochtermaatschappij van Dean Foods Company (NYSE: DF) gevestigd te
Broomfield, Colorado.
OVER HERO
Hero, een internationale merkgerichte consumentenvoedingsgroep, werd in
1886 opgericht in Lenzburg, Zwitserland, is richt zich op het produceren van
voedzame producten van hoge kwaliteit in haar belangrijkste
productcategorieën Kindervoeding en Fruit. Hero's activiteiten zijn gevestigd
in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten/Afrika en Turkije/Centraal Azië.
In Noord-Amerika brengt Hero toonaangevende merken op de markt in
kindervoeding (Beech-Nut(R)), decoratie- en seizoensproducten (Cake Mate(R),
Paas(R), Pumpkin Masters(TM), Houston Harvest) en jam (Hero).
OVER WHITEWAVE
WhiteWave Foods werd opgericht toen Dean Foods Company (NYSE: DF)
een groot deel van haar merkactiviteiten consolideerde in één organisatie
voor consumentenartikelen. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Colorado, is
pionier in het creëren van gezonde, innovatieve, op een verantwoorde manier
geproduceerde etenswaren waaronder de biologische en natuurlijke leiders
Horizon Organic(R), Silk(R) Soymilk en Rachel's(TM) yoghurt, en luxe
favorieten International Delight(R) en LAND O'LAKES(TM) gecultiveerde en
vloeibare zuivelproducten. Ga voor meer informatie naar
www.whitewavefoods.com.
Christine Dooley van Ketchum, +1-312-228-6814, Christine.Dooley@Ketchum.com, voor Hero/WhiteWave
-