Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Mobiel biedt kansen voor unieke dialoog tussen organisatie en consument

Soesterberg, maandag 18 mei 2009 ­ Mobiel internet is hot en Valuewait speelt hier op unieke wijze op in. Valuewait, opgericht in oktober 2007, levert organisaties unieke dialoog mogelijkheden met de doelgroep waar zij zo graag mee in contact staan. Door middel van het platform `Evaluewait' kunnen organisaties vragen stellen aan hun doelgroep, precies op het moment dat het de consument uitkomt. Met de wettelijke verankering van het `Bel-me-niet-register' per 1 juli in de telecomwet, is deze dienst helemaal een uitkomst voor organisaties. Consumenten die zich hebben ingeschreven in dit register mogen vanaf dan niet meer telefonisch worden benaderd.

Consument
Consumenten melden zich aan op www.valuewait.nl of op voor opdrachtgevers opgerichte portals. Hier kunnen ze aangeven wanneer en hoe vaak zij gratis een uitnodiging voor deelname (per SMS) wensen te ontvangen. Dat kan dagelijks zijn op een bepaald tijdstip, maar ook eens per week. De consument start, op het moment dat het hem uitkomt, vanuit de SMS de vragen op. Met het beantwoorden van de vragen met de toetsen van de mobiel, sparen zij zogenaamde values. Deze waardepunten kunnen aan een diversiteit van producten en binnenkort goede doelen worden besteed in de online shop Valueworld.

Organisaties
Voor organisaties biedt Valuewait maatwerk producten, waarbij in alle gevallen een waardevolle relatie met de consument wordt opgebouwd en de organisatie snel kan inspelen op de behoeften van de doelgroep. De consument geeft zelf aan wanneer het hem uitkomt vragen te beantwoorden, dus een organisatie valt er nooit een consument mee lastig. Het is voor organisaties een goede manier om een database te verrijken, erachter te komen wat de doelgroep vindt van producten of diensten die de organisatie biedt, of erachter te komen wat er leeft bij een doelgroep. Ook kunnen organisaties via Evaluewait aanbiedingen communiceren, producten verkopen of consumenten stimuleren producten te kopen. Connexxion informeert op deze manier haar reizigers over allerlei actuele onderwerpen, Astma Fonds heeft nieuwe collectanten geworven en een Nederlandse gemeente start binnenkort een directe dialoog met de jongeren in haar omgeving. Meer informatie op www.valuewait.com

(