Ingezonden persbericht


-Persbericht-

Kwaliteit centraal bij kant-en-klare Smirnoff & appelsap, Gordon's Gin & tonic, en meer Diageo introduceert mixdranken voor thuis

Amsterdam, maandag 18 mei 2009 - Drankenconcern Diageo introduceert inn de Benelux een viertal kant-en-klare mixdranken in een blikje. De handzame mixen van Smirnoff(TM) vodka-appelsap, J&B(TM) whiskycola, Gordon's(TM) gin-tonic en Captain Morgan(TM) rum-cola zijn nu al te verkrijgen bij Albert Heijn. In de loop van het jaar volgen er meer verkooppunten. Nederland en België zijn de eerste landen op het Europese vasteland waar deze blikjes op de markt komen. Met de mixen biedt Diageo consumenten een gemakkelijk maar kwalitatief drankje voor thuis.

De combinaties van Smirnoff vodka & appelsap, Gordon's Gin & tonic, J&B whisky & cola, en Captain Morgan's rum & cola zijn verkrijgbaar in handzame blikjes van 250 milliliter. De mixen zijn te vinden bij supermarkten in het schap bij het bier- en wijnassortiment, en zullen eveneens worden verkocht bij een selectie (muziek)evenementen. De Nederlandse adviesprijs van een blikje uit het assortiment van Diageo bedraagt ¤ 1,49.

Doe-het-zelf: allesbehalve gemakkelijk
Diageo introduceert de kant-en-klare mixdranken vanuit de gecombineerde behoefte aan kwaliteit en gemak voor thuis. 'Mixen zoals vodka-appelsap, gin-tonic en whisky-cola zijn natuurlijk al jaren populair. We weten uit marktonderzoek dat dit soort drankjes vaak meer voldoening bieden dan bijvoorbeeld bier en wijn, maar dat het zelf maken van een goede mix relatief veel tijd en geld kost,' vertelt Alexandra Huizer, Brand Manager bij Diageo in de Benelux. 'Het maken van een mix is dan ook allesbehalve gemakkelijk, en bovendien moet je al de juiste ingrediënten in huis hebben. Een whiskycola vereist een goede whisky, maar ook een goede cola en daarbij moet je nog exact de juiste mixverhouding vinden. De nieuwe cans nemen al deze barrières weg en bieden een gemakkelijke oplossing, zonder compromis aan kwaliteit. Je schenkt het drankje simpelweg in een glas met ijs en je bent klaar.'

Voetbal of vriendinnen
De doelgroep van het kant-en-klare mixassortiment zijn zowel mannen als vrouwen van 25 tot 45 jaar. 'We richten ons hierbij volledig op de thuisomgeving, en niet op horecagelegenheden,' vervolgt Huizer. 'Iedereen heeft zijn voorkeuren. Zo drinkt de een het liefst whisky & cola op de bank voor de TV tijdens een voetbalwedstrijd, terwijl de ander bij voorkeur geniet van een vodka & appelsap na het eten met vriendinnen. Het voordeel is dat je deze drankjes gewoon uit de koelkast pakt, zonder dat je direct een hele fles aan moet breken. Bovendien is het mixen al door de expert gedaan.'

Over Diageo
Diageo is de grootste producent van alcoholhoudende dranken ter wereld. Met zijn wereldwijde visie en lokale marketingaanpak biedt Diageo de consument een unieke keuze aan alcoholhoudende dranken zoals bier, wijn en gedistilleerd. Het gaat onder meer om de merken SMIRNOFF(TM), JOHNNIE WALKER(TM), CLASSIC MALTS(TM), J&B(TM), BAILEYS(TM), CAPTAIN MORGAN, GORDON'S GIN(TM), JOSE CUERVO(TM), TANQUERAY(TM), GUINNESS(TM) en SAFARI(TM).

DIAGEO is actief in meer dan 200 landen over de wereld en staat genoteerd op de beurzen van New York (DEO) en Londen (DGE). Voor meer informatie over DIAGEO, zijn mensen, merken en prestaties kunt u terecht op www.diageo.nl.


- Einde bericht -

Noot voor redacties

**