Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Baby Booming Business
Nederlandse Wallaboo maakt sprong naar Canada en Japan
Vleuten - Minder dan 3 jaar na de oprichting maakt Wallaboo uit Vleuten (Utrecht) de sprong naar Canada en Japan. Nu meer dan 600 winkels in 15 Europese landen de designs van Wallaboo verkopen is het tijd voor verder expansie. En dat mag opmerkelijk worden genoemd in deze crisistijd.
Wallaboo ontwerpt en verkoopt een range aan baby producten voor onderweg. Door de groeiende mobiliteit van ouders is de behoefte aan functionele baby designs toegenomen. Wallaboo heeft deze trend ontdekt en gecombineerd met de toenemende interesse in kwaliteitsproducten met een moderne vormgeving.
De spong naar Canada en Japan valt samen met de lancering van een nieuw product: de Wallaboo Wrapper Leaf.
Ontwerpster en Wallaboo-oprichtster José Kok: "De vorm van de Wrapper Leaf is afgeleid van de contouren van een bloem. Zo is de relatie met Nederland in Canada en Japan direct duidelijk. We gaan de Wrapper Leaf in die landen ook onder de paraplu van Dutch Design introduceren: creatieve vormgeving met een hoge mate van functionaliteit. Het belang van vormgeving voor de producten van Wallaboo wordt bij de Wrapper Leaf benadrukt door de print op de binnenkant. Deze is van de hand van Leonardo Cortes, een Canadees ontwerper."
Wallaboo is sinds de oprichting in 2006 winstgevend. Met de lancering van het merk in Canada en Japan verwacht Wallaboo de omzet in 2009 te verdubbelen t.o.v. 2008.
Over Wallaboo - Wallaboo is in 2006 opgericht door José Kok (43). Na een carrière in Marketing bij Unilever en Sara Lee startte José met het ontwerpen van baby producten voor onderweg. Van verkoop vanuit de kofferbak groeide Wallaboo binnen 2 jaar naar verkoop aan meer dan 600 winkels in 15 Europese landen.
De Wallaby, een kleine Australische Kangaroe, is de bron voor de naam Wallaboo. De Wallaboo Wrapper Leaf is het nieuwste design in de Wallaboo product portfolio.
Ingezonden persbericht