Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
BR-ND Mountain Design geeft Jupiler Tauro een krachtig karakter
Achtergrond
Anheuser-Busch InBev nv/sa heeft met het merk Jupiler een sterke positie in de biermarkt van Nederland en Belgie. Deze positie wordt versterkt met de introductie van een bier met een hoog alcoholpercentage: Jupiler Tauro. BR-ND Mountain Design is gevraagd om hiervoor de nieuwe visuele identiteit, fles en verpakking te ontwikkelen.
Creatieve rationale
Een sterk mannelijke uitstraling met subtiele verleiding stond centraal bij de creatieve ontwikkeling. Dit is o.a. zichtbaar in de 3d vorm van de fles. Het logo is in een reliëf vorm op de fles aangebracht, hetgeen een robuuste, stoere en mannelijke uitstraling geeft. Daarnaast wordt er op de fles alleen gebruik gemaakt van een neck label om het design van de fles beter naar voren te laten komen. De stier wordt als beeldmerk sterk opgespeeld in een dominant zwarte omgeving. Hiermee worden kracht en smaak geaccentueerd en ontstaat er een duidelijke differentiatie ten opzichte van de reguliere pils van Jupiler.
Credentials
Opdrachtgever: Anheuser-Busch InBev nv/sa
Merk: Jupiler
Bureau: BR-ND Mountain Design
Account: Jorg Weppelink
Creatie: Arno Moolenaar
Over BR-ND Mountain Design
BR-ND Mountain Design is an international design agency with a dedicated team of creatives, strategists and project managers. Originally focused on innovative and distinctive packaging, our passion now extends to other disciplines of brand strategy and brand creation. BR-ND Mountain Design is member of the family of BR-ND People, an international group of branding agencies. Together with our clients, we combine solid strategy with outstanding creativity and operational excellence to craft inspirational brands.
Ingezonden persbericht