Reclame Code Commissie
Goed leven met euroshopping blijft als agressief en oneerlijk
beoordeelde reclame verspreiden
De RECLAME CODE COMMISSIE stelt vast dat:
Goed leven met Euroshopping in een brief aan klager bedrieglijk de
indruk wekt dat klager al een prijs heeft gewonnen, terwijl er in
feite geen sprake is van een gewonnen prijs en klager, om voor de
prijs in aanmerking te kunnen komen, eerst tegen betaling een
bestelling dient te plaatsen.
De Commissie is op grond van het voorgaande van oordeel dat de
mededelingen in de brief met betrekking tot het winnen van de prijs
als agressieve reclame dienen te worden aangemerkt in de zin van
artikel 14.1 Nederlandse Reclame Code (NRC) in verbnding met punt 2
van de bij artikel 14.2 NRC behorende bijlage 2 van de Nederlandse
Reclame Code. Ingevolge artikel 14.1 NRC is agressieve reclame
verboden. Tevens is de reclame op grond van het voorgaande oneerlijk
in de zin van artikel 7 NRC.
Goed leven met Euroshopping heeft reeds eerder in strijd met de
Nederlandse Reclame Code of een bijzondere reclamecode op een
vergelijkbare wijze reclame heeft gemaakt.
Dossier: 2009/00211 d.d. 23 april 2009
Voor nadere informatie:
Stichting Reclame Code
Mr P.E.C. Ancion-Kors
Tel. 020-301.33.97