Europese wetgeving AIR FRANCE en KLM klantgericht
Amstelveen/Roissey - 14-05-2009
Vandaag reageerde de Europese Commissie op de resultaten van een
onderzoek naar de kwaliteit van de sites voor online boekingen van
luchtvaartmaatschappijen in de Europese Unie.
Air France en KLM zijn van mening dat de inhoud en presentatie van hun
sites voor online boekingen voldoen aan bijna alle toepasselijke
wettelijke vereisten voor het verstrekken van consumenteninformatie.
De twee luchtvaartmaatschappijen onderhouden contact met de
desbetreffende afdelingen van de Europese Commissie onduidelijkheden
over de beste manier om deze voorschriften toe te passen, en eventuele
onduidelijkheden weg te nemen.
Air France en KLM bevestigden hun intentie om volledig te voldoen aan
alle geldende voorschriften en hun voortdurende streven om de best
mogelijke diensten aan consumenten aan te bieden.
Over KLM
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is in 1919 opgericht en de
oudste, nog onder haar oorspronkelijke naam opererende,
luchtvaartmaatschappij ter wereld. In 2004 fuseerden Air France en KLM
tot AIR FRANCE KLM. Zo ontstond de sterkste Europese luchtvaartgroep,
gebaseerd op twee krachtige merken en hubs, Amsterdam Airport Schiphol
en Parijs Charles de Gaulle. Met behoud van eigen identiteit worden
drie kernactiviteiten gecoördineerd: vervoer van passagiers, vracht en
vliegtuigonderhoud.
In Nederland vormt KLM de kern van de KLM Groep waar ook KLM
cityhopper en transavia.com deel van uitmaken. KLM bedient 137
bestemmingen met een moderne vloot van 114 vliegtuigen en is met ruim
33.000 medewerkers wereldwijd actief. Een speler die voorop staat in
de luchtvaartindustrie, met een betrouwbare operatie, die met
bezieling en op een duurzame manier innoveert in klantgerichte
producten.
KLM is lid van SkyTeam, de luchtvaartalliantie die een netwerk biedt
van 905 bestemmingen in ruim 169 landen op zes continenten. Het
netwerk van KLM verbindt alle belangrijke economische regio's in de
wereld met Nederland en is daarmee een stimulans voor de economie.
De KLM Groep behaalde in het boekjaar 2007/2008 een omzet van 8.0
miljard euro. Het positief bedrijfsresultaat bedroeg 553 miljoen euro
en het netto resultaat 291 miljoen euro.
Publicatie datum: 14-05-2009
KLM