Ingezonden persbericht


UITKOMST GLOBAL CAPITAL MARKET SURVEY:

CNN BELANGRIJKSTE NIEUWSZENDER VOOR DE INTERNATIONALE FINANCIELE WERELD

De resultaten van het Global Capital Markets Survey (GCMS), die vandaag bekend zijn gemaakt, tonen aan dat in economisch zware tijden de bankiers, CFO's en treasurers van 's werelds grootste organisaties afstemmen op internationale televisiezenders om van het laatste nieuws op de hoogte te blijven.

Het GCMS onderzoek is representatief voor 2 soorten respondenten: diegenen die bij 's werelds grootste bedrijven en organisaties werken en kapitaal nodig hebben; en diegenen die werken voor banken en financiële instellingen, de kapitaalverstrekkers. Het onderzoek toont aan dat CNN Internationaal de meest bekeken internationale nieuwszender is in de internationale financiële wereld, vóór nieuwszenders als BBC World, CNBC en Bloomberg. Dit geldt voor alle regio's (Europa, Midden-Oosten, Afrika, Azië-Pacific, Latijns-Amerika en Noord- Amerika).

Volgens het Global Capital Markets onderzoek keek 85% van de ondervraagden in de vier weken voorafgaand aan het onderzoek naar een internationale televisiezender, en 69% in de week voorafgaand aan het onderzoek. De resultaten geven aan dat internationale televisie hét medium is voor financiële professionals die direct invloed hebben op het genereren van kapitaal en het handelen op de markten gedurende de recessie.

"In zware tijden, wanneer het vertrouwen in de markt laag is, spreken deze resultaten boekdelen over de financiële besluitvormers die een belangrijke rol spelen in het op gang houden van de economie. De voornaamste boodschap voor adverteerders is dat CNN, meer dan enig ander netwerk, de beste keuze is voor het bereiken van deze financiële zwaargewichten" aldus Jonathan Davies, Executive Vice President Ad Sales, CNN International.

In Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Noord-Amerika en de Azië-Pacific regio, leidt CNN t.o.v. haar naaste concurrenten BBC World, CNBC en Bloomberg in maandelijks, wekelijks en dagelijks bereik en verstevigt zo haar positie als nummer 1 in alle regio's. Mondiaal gezien stemt 73% van het financiële management in de 2000 grootste organisaties ter wereld iedere maand af op CNN, (CNBC 53%, Bloomberg 45%, BBC World 45%). Met 57%, ligt CNN's wekelijks bereik 17 procent boven de naast concurrent CNBC; CNN leidt ook voor wat betreft het dagelijks bereik.

Ook voor het senior management van banken en financiële instellingen is CNN eerste keus. 72% uit deze groep stemt maandelijks af op CNN (Bloomberg 55%, CNBC 53%, BBC World 53%), 54% wekelijks (CNBC 41%, Bloomberg 39%, BBC World 36%) en 29% dagelijks (CNBC 23%, Bloomberg 21%, BBC World 16%).

Ook online scoort CNN met haar websites. De combinatie van CNN.com en CNNMoney.com (24%) is tweede op de ranglijst, die aangevoerd wordt door Bloomberg.com (38%), vóór Reuters.com (23%), FT.com (22%) en WSJ.com (20%).

"We hebben een groeiende portfolio van banken en financiële cliënten, waaronder Zurich, ING, Deutsche Bank, Barclays Capital en Qatar Financial Centre, die zowel adverteren op het web als op TV", voegt Davies toe. "Deze 'cross platform' resultaten geven aan dat dit werkt voor ons financieel geïnteresseerde publiek."

Over het onderzoek:

De GCMS Survey voorziet in gegevens over kijkgedrag, het gebruik van websites en leesgedrag onder CFOs en senior financiële besluitvormers in de grootste organisaties ter wereld en onder topmanagers van financiële instellingen en commerciële en investeringsbanken. Het onderzoek werd uitgevoerd door Think Media Consultancy, onder een mondiaal publiek van 9756 individuen in 33 landen. Het veldwerk werd uitgevoerd tussen oktober 2008 en maart 2009.


---

Noot voor de redactie (