European Pricing Platform start met 'PricingFuel Days'
06/05/2009 12:35
European Pricing Platform
Een beter prijsbeleid loont!
Mei 2009
Op 14 mei 2009 organiseert het ePP voor het eerst de PricingFuel Day - Benelux in Antwerpen. Het doel van de PricingFuel Days is professionals te ondersteunen bij het opstellen van een waardegedreven prijsstrategie, het effectief implementeren & opvolgen van de pricing processen, het zetten van de 'juiste' prijs en het efficiënt omgaan met prijsoorlogen
'Pricing' heeft niet echt een Nederlandse vertaling, maar het is véél méér dan prijszetting. Ook prijsstrategie, de inrichting van prijsprocessen met daarbij horende procedures, monitoring en reporting, ontwikkelen van value selling tools, etc. behoren tot het domein.
Pricing strategie is het hart van elk bedrijf met directe gevolgen voor de klanten, omzet en winstgevendheid. Verstandig omgaan met prijs levert véél méér op dan kostenreductie of volumestijging. Met de nodige kennis van zaken kan je tot 4 keer zoveel effect hebben op de bedrijfswinst. Maar het ontbreekt nog vaak aan kennis of durf om de prijs ook als strategisch instrument in te zetten.
De PricingFuel Day brengt state-of-the-art pricing kennis naar voren. Deelnemers krijgen de kans in de pricing keuken te kijken van een aantal topbedrijven zoals Telenet, Startpeople, Pioneer Europe, etc., die pricing succesvol hoog op de agenda hebben staan en hiervoor uitzonderlijk hun kennis, tools, en methodes willen delen.
Praktische informatie
Plaats : De Residentie, Steenfortstraat 5, 2460 Kasterlee-Lichtaart, Belgium
Datum : 14 mei 2009 van 9u tot 18u
Prijs : 495 ¤ voor de ganse dag.
Voor verdere informatie of inschrijvingen:
Britt Dejager: +32 (0) 51 320 372 /britt.dejager@pricingplatform.eu
http://www.pricingplatform.eu/site/public/fuelday_be.asp
Over European Pricing Platform
Het European Pricing Platform is ontstaan vanuit de vraag van bedrijven naar het delen van kennis, tools en best practices betreffende pricing. Het ePP organiseert geregeld interactieve workshops waar ervaren pricing managers hun ervaring uitzonderlijk willen delen met andere organisaties.
Op 30 juni as. volgt een interactieve workshop rondom het opzetten van een effectieve pricing organisatie.
Meer info op : www.pricingplatform.eu
Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel