Interpolis wint bronzen Esprix voor 'Goed voor je weerstand'

14/05/2009 16:39

Interpolis Verzekeringen N.V.

Interpolis won gisteren de bronzen Esprix voor haar studentencampagne 'Goed voor je weerstand' in de categorie 'geïntegreerd'. Volgens de vakjury zorgt de nieuwe aanpak van de campagne voor een frisse wind binnen het merk Interpolis. De Esprix behoort tot de belangrijkste prijzen op het gebied van marketingcommunicatie. De inzendingen worden per categorie door een jury beoordeeld. Daarbij wordt gelet op inventiviteit en resultaat.

De bekroonde Interpolis studentencampagne richtte zich op de speciale StudentenZorgverzekering. Hoe studenten hun leven ook inrichten, overal komen ze in aanraking met ongezonde situaties. Ze werken hard aan hun weerstand en zijn daardoor minder ziek. Dat mag best beloond worden. Door middel van studentikoze cynische humor worden realistische ongezonde situaties in beeld gebracht, die laten zien hoe een student hard aan zijn weerstand werkt. Vervolgens zoekt de campagne studenten op in hun eigen omgeving zoals universiteiten, internet en uitgaansgelegenheden. Zo zien we in een internetfilmpje een meisje op een feestje, terwijl ze boven het toilet hangt omdat ze moet overgeven. Ze loopt het toilet uit naar een jongen die staat te dansen en begint direct met hem te zoenen. Ook verzorgde Interpolis een omslag bij het dagblad Metro met de tekst: 'Deze krant is al vastgehouden door 24 handen, goed voor je weerstand'. Aan de binnenzijde stond een artikel dat de gemiddelde vaatdoek van een studentenhuis 7,9 miljard bacteriën bevat. Daarnaast mochten studenten iedere dag naar Radio 538 bellen met hun meest ranzige studentenverhaal. De dagwinnaars werden uitgenodigd in Snowworld, waar ze opdrachten moesten doen die goed voor je weerstand waren. De winnaar won een weerstandsreis naar Australië.

De jury roemt het creatieve werk van de campagne en is erg te spreken over de strategie. "Binnen de case wordt een inventieve combinatie gemaakt tussen traditionele middelen en een viral", aldus het juryrapport. De jury concludeert dat de juiste keuzes zijn gemaakt: "Het aantal afgesloten polissen is erg hoog. Deze consistente case scoort goed op alle pijlers." 'Goed voor je weerstand' liep van 15 november 2008 tot eind december vorig jaar.

Zowel Interpolis als RAPP, het bureau wat de campagne bedacht, zijn erg blij met de prijs in de categorie 'geïntegreerd'. RAPP laat zien dat door middelen elkaar te laten versterken het behaalde succes voor Interpolis is gerealiseerd; de campagne haalde ruim dubbel het aantal verkochte verzekeringen van de doelstelling.

In 2009 is Interpolis verder genomineerd voor:

Een Gouden Schild - Helder Moment

ADCN lamp - Helder Moment

Effie - Goed voor je weerstand

De bronzen Esprix is niet de enige prijs die Interpolis voor haar campagnes in de wacht sleepte, eerder kreeg de Tilburgse verzekeraar uitgereikt:

2007 Zilveren Esprix - Autopleister

2007 San Accent - Helder Moment

2005 Gouden Effie - Helder Moment

2005 Groot Accent (Adverteerder van het Jaar) - Helder Moment

2005 San Accent - Helder Moment

2003 Gouden Esprix - Interpolis brandmailing

2003 Gouden Leeuw (internationale onderscheiding) - Interpolis brandmailing

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.youtube.com/watch?v=Cx9LyJouDFA