"Lokale ondernemers en amateursport, samen recessie te lijf"

14/05/2009 13:27

Magic-Albums

Eindelijk een positieve benadering in een roerige tijd.

Amateursportverenigingen zijn in sterke mate afhankelijk van sponsorgelden van lokale ondernemers. Nu de omzetten van ondernemers teruglopen door de recessie, is er een nieuw initiatief met een unieke en positieve oplossing voor ondernemers en sportverenigingen.

Nederlands grootste kruidenier heeft begin dit jaar laten zien dat het verzamelen van sportplaatjes een succes is en de actie met voetbalplaatjes heeft de grootgrutter geen windeieren gelegd. Maar, waarom zou 'de slager, de bakker, de lokale kruidenier en de bloemist op de hoek' samen met de lokale sportclub dit ook niet kunnen regelen.

Verzamelalbum voor elke sportclub binnen handbereik!

Sportclubs kunnen nu zelf, op eenvoudig wijze, online een album samenstellen van de jeugdteams en amateurleden van de eigen vereniging (niet alleen voetbalclubs, maar ook handbalverenigingen, hockeyclubs en andere sportclubs).

Het unieke verzamelalbum met duizenden plaatjes wordt hierna gedrukt.

Door het album zelf online samen te stellen, worden hoge kosten uitgespaard en komt het uitbrengen van een eigen album binnen bereik van iedere sportclub! Het concept van kent een verdienmodel, dat berekent dat alle deelnemers (sportclub en ondernemers) ook werkelijk iets aan de spaaractie over houden.

Verdienmodel voor ondernemers en sportverenigingen.

De wisselwerking tussen de deelnemende partijen is groot. De leden worden 'Wereldberoemd in eigen regio'en de club kan wat concreets doen voor haar bestaande sponsors, maar ook nieuwe sponsors voor deze actie werven. Vooral de directe binding met de sportclub en de herkenbaarheid maken het album tot een uniek verzamelobject, dat ook jaren later nog een geliefd boekwerk is. De club verkoopt de verzamelalbums aan haar leden en de lokale middenstand profiteert van het verzamelen en ziet de omzet stijgen dankzij de uitgifte van de plaatjes. Ervaringscijfers tonen aan dat de omzet met tot wel 25% kan toenemen tijdens de actieperiode.

De verzamelalbums van Magic-Albums bieden een succesvolle wisselwerking tussen sportclubs en de lokale ondernemers. De eerste clubs en sponsoren hebben zich al gemeld en laten deze uitgelezen kans niet lopen.