Endemol Entertainment

Persbericht

Eén tegen 100 op televisie én online

Aalsmeer,13 mei 2009. Eén tegen honderd is sinds kort weer wekelijks om 21.15 uur te zien bij de NCRV op Nederland 1. De eerste aflevering trok zelfs 1,6 miljoen kijkers. Inhakend op de populariteit van het televisie format lanceert Endemol in samenwerking met opdrachtgever de Nationale Postcode Loterij, Ecreation en LBi een gloednieuwe online variant van het spel dat evenals het televisieprogramma gepresenteerd wordt door Caroline Tensen. Het spel dat aangeboden wordt op www.eentegen100.nl en Windows Live Messenger kan door meerdere spelers tegelijk op elk willekeurig moment worden gespeeld. Het feit dat de spelomgeving een unieke combinatie is van 3D en live action video presentatie levert een levensechte studio omgeving op, waardoor het online spel en de Messenger variant gevoelsmatig vrijwel identiek is aan bekende tv-format.

De Live Messenger variant is voor iedereen te spelen Door de virtuele versie van Caroline Tensen (winnen@goededoelenloterijen.nl) toe te voegen aan de vriendenlijst kan de gebruiker het spel en er opent vervolgens een activity window waarin het spel gespeeld kan worden. Een en ander is vergelijkbaar met www.eentegen100.nl. Hiermee vormt het crossmediale spel de ultieme manier om de doelgroep te verbreden en ook mensen die niet via televisie bereikt worden te binden aan het merk Postcode Loterij Eén tegen 100.

Zowel www.eentegen100.nl als de het Eén tegen 100 Messenger spel is uniek in de zin dat meerdere gebruikers het tegen elkaar kunnen opnemen. Ook is het spel erg laagdrempelig. Zelfs wie zichzelf niet tot de categorie fervente gamers rekent, speelt dit spel heel eenvoudig. Door middel van een persoonlijke spelcode komen vrienden in dezelfde studio terecht waarna zij het tegen elkaar op kunnen nemen. De virtuele Caroline Tensen reageert direct op vragen van de gebruiker. Met dit spannende online spel maakt de gebruiker gratis kans op mooie prijzen, zoals LCD TV's, Wii Spelcomputer, mini laptops, Blu-ray spelers en de maandelijkse hoofdprijs een reischeque t.w.v.

5.000,-.

www.eentegen100.nl en het Eén tegen 100 Messenger spel zijn tot stand gekomen dankzij een samenwerking tussen Endemol Nederland, initiatiefnemer de Nationale Postcode Loterij, LBi en Ecreation. Ecreation heeft de backend techniek verzorgd: de chatbot en de game engine. Lost Boys is verantwoordelijk voor het design, de techniek van de interface en de 3D studio omgeving. De Postcode Loterij heeft als opdrachtgever, eveneens prijzen beschikbaar gesteld. Het concept is van Endemol Nederland gebaseerd op het bestaande Eén tegen 100 format. Daarnaast heeft Endemol de opnames met Caroline geproduceerd.