Bakcell herziet identiteit om concurrentie achter zich te laten
13/05/2009 08:53
PR Newswire
BAKU, Azerbeidzjan, May 13 /PRNewswire/ -- Op 13 mei 2009 zal Bakcell een baanbrekende nieuwe identiteit onthullen
die het mobiele telecommunicatiebedrijf stevig aan de leiding van de
groeiende mobiele telefoonmarkt van Azerbeidzjan zal brengen.
De basis voor het vernieuwde merk wordt gevormd door de nationale trots
van Azerbeidzjan, toegevoegde waarde voor de klant en een progressieve
houding. Al deze elementen zullen bijdragen tot de vorming van een krachtig
platform voor verdere merkinnovaties.
De landelijke operatie ter vernieuwing van het merk wordt ondersteund
door een marketing- en advertentiecampagne van meerdere miljoenen dollars en
omvat een nieuwe website en advertenties op televisie en radio, in de pers en
via e-mail en sms. De nieuwe positie van het merk, die wordt teruggevonden in
al het marketingmateriaal, zal tevens onder de aandacht van de klant worden
gebracht door middel van de herinrichting van meer dan 200 winkels en
speciale servicecentra.
De merkvernieuwing is het vervolg op een reeks strategische stappen,
waaronder ook een uitgebreide investering in het netwerk, de ontwikkeling van
nieuwe technologieën en diensten ten behoeve van de klant, en de uitbreiding
van GSM-diensten door een overeenkomst met een Nokia Siemens
Network-leverancier waarbij miljoenen Amerikaanse dollars aan apparatuur
aangeschaft zal worden. Al deze stappen dienen ertoe het aanbod van Bakcell
te versterken en haar marktaandeel te vergroten.
Algemeen directrice Ineke Botter benadrukt: "De klant moet ervan worden
overtuigd dat Bakcell het merk is dat de meeste waar voor zijn geld biedt,
zowel voor zichzelf als voor zijn gezin. Dit willen we bereiken door
voortdurende innovatie, het bieden van de beste klantenservice en
-ondersteuning, en door telkens weer de grootste toegankelijkheid te bieden."
Ze voegt toe: "We willen Bakcell de leider binnen de branche maken door
de nadruk te leggen op constante vooruitgang, en tegelijkertijd vast te
houden aan de traditionele waarden van gezin, gemeenschap en land."
Bakcell heeft bij het vaststellen van de essentie van het merk, creatieve
positionering, winkelconcepten en merkimplementatie samengewerkt met Gyro
International, een vooraanstaand internationaal merkvormingsbedrijf.
Bakcell, opgericht in maart 1994, is een van de grootste investeerders in
de Azerbeidzjaanse markt, dankzij haar grootschalige investeringen in de
plaatselijke economie. Voor meer informatie kunt u terecht op
http://www.bakcell.com
Opmerking aan redacteuren:
Bakcell is het eerste bedrijf dat mobiele communicatiediensten levert in
Azerbeidzjan. Bakcell was een van de eerste grote investeerders in
Azerbeidzjan en blijft investeren om de communicatiediensten in het land
verder te verbeteren. In 2008 bedroeg de omzet ruim US$ 210 miljoen, hetgeen
een groei van 50% betekende ten opzichte van het jaar daarvoor. Bakcell
blijft zich ervoor inzetten haar klanten verspreid over het gehele land
communicatiediensten van superieure kwaliteit te leveren. Het netwerk van
Bakcell beslaat nu meer dan 88% van de bevolking en 80% van het oppervlak van
Azerbeidzjan.
Afbeeldingen:
1. Algemeen directrice - Ineke Botter
2. Het nieuwe logo van Bakcell
Voor meer informatie of het maken van een afspraak voor een interview met
algemeen directrice van Bakcell, Ineke Botter, kunt u contact opnemen met de
PR-vertegenwoordiger:
Jo Ferrier
Telefoon +44-7894-937-516
E-mail jo.ferrier@gyrohsr.com
of
Helen Carroll
Telefoon +44-7738-321-597
E-mail helen.carroll@gyrohsr.com
Voor meer informatie of het maken van een afspraak voor een interview met Ineke Botter kunt u contact opnemen met de PR-vertegenwoordiger: Jo Ferrier, telefoon +44-7894-937-516, e-mail jo.ferrier@gyroHSR.com of Helen Carroll, Telefoon +44-7738-321-597, E-mail helen.carroll@gyrohsr.com
-