Nieuwe marketingcampagne Intel: 'Sponsors of Tomorrow'
Wereldwijde campagne focust zich op Intel als het merk dat de toekomst naderbij brengt
Kontich, 6 mei 2009 - Intel start een nieuwe marketingcampagne die voor het eerst niet de bekende Intel-processors, maar het bedrijf zelf als merk onder de aandacht brengt. De campagne 'Sponsors of Tomorrow' gaat op 11 mei as. van start in de VS, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Daarna wordt de campagne ook in andere landen uitgerold, waaronder Nederland. Deze nieuwe en ambitieuze marketingcampagne - de grootste van Intel in drie jaar - benadrukt dat de enorme vooruitgang van het digitale tijdperk mogelijk is gemaakt door silicium, het belangrijkste ingrediënt van microprocessors. En het overgrote deel van deze siliciumproducten is afkomstig van Intel.
Een van de advertenties uit de nieuwe Intel-marketingcampagne 'Sponsors of Tomorrow'.
"Al meer dan 40 jaar levert Intel innovatieve producten en technologieën die we morgen 'normaal' vinden. Met deze nieuwe marketingcampagne willen we de wereld bewust maken van dat feit", zegt Deborah Conrad, Intel vice president en general manager van Intels Corporate Marketing Group. "We hopen het publiek duidelijk te maken dat we niet alleen een microprocessorbedrijf zijn, maar een bedrijf dat de samenleving met enorme sprongen vooruit helpt. Wat Intel vandaag ontwikkelt, brengt de toekomst dichterbij."
De nieuwe miljoenencampagne is Intels grootste sinds 'Multiply' uit september 2006, dat de lancering van de toen gloednieuwe Intel® Core(TM) 2 Duo-processor ondersteunde. 'Sponsors of Tomorrow' zal wellicht drie tot vijf jaar lopen en is gecreëerd door Venables Bell & Partners in San Francisco. De 'Sponsors of Tomorrow'-campagne omvat print, online, outdoor en andere vormen van advertenties, plus ondersteunende marketinguitingen, zoals retailcampagnes in winkels en online. Al deze inspanningen zijn erop gericht om consumenten te helpen bij het kiezen van de Intel-processor die het beste aansluit op hun behoeften.
De gefaseerde lancering start op 11 mei in de VS, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Later deze maand volgen China en India, en in juni is het de beurt aan Australië, Canada, Frankrijk, Indonesië, Italië, Korea, Mexico, Nederland, Polen, Rusland, Spanje, Zweden, Taiwan, Thailand, Turkije en Vietnam. Andere landen en regio's volgen later.