NVZ Vereniging van Ziekenhuizen
Soep met sliertjes of à-la-carte?
Vanaf 11 mei kunnen Nederlanders testen wat voor zorgconsument zij
zijn. Op de site www.hetziekenhuiszorgt.nl staat een publiekstest die
mensen inzicht geeft in de keuzes die zij zouden maken als ze naar het
ziekenhuis gaan. Aan het eind krijgen de deelnemers hun zorgprofiel,
zoals de zorgwatcher, de zorggenieter of de zorgsprinter. De test
maakt deel uit van de driejarige branche-imagocampagne die de NVZ voor
de Nederlandse ziekenhuizen voert.
Een van de doelen van de test is mensen te laten nadenken over wat zij
belangrijk vinden wanneer ze naar het ziekenhuis gaan. Kiezen ze voor
de nieuwste apparatuur of voor de meeste aandacht, voor een à-la-carte
menu of voor een consult via email. Een ander doel is deelnemers op
deze wijze kennis te laten maken met de imagocampagne. Het onderzoek
wordt aangekondigd via radiospots en banners op een aantal websites.
Landelijke Open Dag Hoogtepunt van de imagocampagne is de Landelijke
Open Dag van de ziekenhuizen op 19 september aanstaande. 65
Ziekenhuizen verspreid over het hele land zetten dan hun deuren open
voor het publiek. Zij verzorgen rondleidingen, informatiemarkten,
kinderactiviteiten en beantwoorden vragen van publiek. De open dag
vormt het sluitstuk van de campagne `Het Ziekenhuis Zorgt' die in 2007
startte met als belangrijkste doel het imago van de ziekenhuisbranche
meer in overeenstemming te brengen met de realiteit.
Klik hier voor de test