Ingezonden persbericht
Discovery Channel zendt live lancering Space Shuttle Atlantis uit
Amsterdam, 7 mei 2009 - Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, doet live verslag van de lancering van de Space Shuttle Atlantis (STS-125). De elfdaagse missie is de laatste vlucht naar NASA's Hubble Space Telescope om de levensduur van het ruimtestation te verlengen tot 2014. De lancering symboliseert het verhaal van mannen met passie. Met de live uitzending, maandag 11 mei om 20:00 uur, wil Discovery Channel dit gevoel op zijn kijkers overbrengen.
Tijdens de missie vertrekken zeven astronauten naar de ruimte om diverse onderhoudswerkzaamheden uit te voeren. Het belangrijkste doel is om de kracht van het NASA ruimtestation tot 70 keer te versterken. Tijdens vijf ruimtewandelingen worden er nieuwe instrumenten geïnstalleerd, twee bestaande instrumenten gerepareerd en gyroscopen vervangen. Hiermee wordt de levensduur van het station verlengd tot 2014.
Alco de Jong, Channel Director Discovery Networks Benelux: "Na het live uitzenden van de Eredivisie wedstrijden vorig jaar, vind ik het fantastisch dat we als enige Nederlandse zender live verslag doen van de lancering van de Space Shuttle Atlantis. De astronauten vertegenwoordigen een droom van veel mannen. Discovery Channel wil zijn kijkers inspireren om hun aspiraties na te leven. Daarom is de live lancering wat mij betreft een perfect voorbeeld van 'Tot Hier En Verder'."
De astronauten zijn te volgen op Twitter via http://twitter.com/Astro_Mike waarbij missie specialist en astronaut Mike Massimino regelmatig updates geeft van de voorbereidingen.
Discovery Channel laat de laatste maanden een historisch marktaandeel van 4,3%* zien. Discovery Channel bereikt maandelijks 10 miljoen kijkers en heeft de hoogste selectiviteit op mannen. Onlangs lanceerde de mannenzender een nieuwe brand campagne inclusief commercial, zie www.discoverypers.nl/ campagne_2009/
o-o-o-o
*Bron: SKO, M25-39 Q1 2009
**Onder voorbehoud van daadwerkelijke lancering
Aanvullende informatie voor de redactie:
Discovery Communications is de grootste producent van documentaire, film- en entertainmentmateriaal ter wereld, met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 170 landen. Via digitale media en televisie voert Discovery Networks 100-plus internationale televisiemerken, waaronder Discovery Channel, Animal Planet, Science en Discovery HD. In Europa, het Midden Oosten en Afrika bereiken 12 Discovery televisiemerken 163 miljoen gecumuleerde abonnees in 108 landen. De programma's worden vertaald in 24 verschillende talen. Discovery Communications is eigendom van drie aandeelhouders: Discovery Holding Company (nasdaq: disca, discb), Advance/Newhouse Communications en John S. Hendricks, oprichter en voorzitter van het bedrijf.