Ingezonden persbericht
Persbericht
Website Scapino behaalt als eerste nieuwe Thuiswinkel certificaat
Website ontwikkeld door Netivity
Zwolle, 8 mei 2009 - De website van Scapino - gebouwd door Netivity, specialist in functioneel ontwerp en technische realisatie van webtoepassingen - heeft onlangs het certificaat 'Thuiswinkel Waarborg' ontvangen. Het is de eerste webwinkel die aan de nieuwe richtlijnen - opgesteld door Thuiswinkel.org en de Consumentenbond - voldoet. De site is erg overzichtelijk voor de consument, waardoor gegevens, zoals bijvoorbeeld verkoopinformatie, goed vindbaar zijn.
Scapino is met meer dan 200 winkels de grootste aanbieder op het gebied van schoenen, mode, sport- en vrijetijdsartikelen. Naast fysieke vestigingen in Nederland, België en Duitsland, heeft Scapino tevens een webwinkel.
Netivity heeft verschillende vernieuwende modules voor de site gebouwd. Zo werkt Scapino als één van de eerste webwinkels met de mogelijkheid om achteraf te betalen. Ook heeft de webbouwer de module 'folderartikelen' ontwikkeld, waarmee de consument direct kan zien wat een folderartikel is, wat de aanbiedingsprijs is en hoe lang de aanbieding duurt.
De website met webshop is in 2005 live gegaan. Achteraf blijkt dat Scapino een vooruitziende blik heeft gehad; vanaf de start in 2005 voldoet de webshop voor 95% aan de onlangs opgestelde wet- en regelgeving - de nieuwe richtlijnen betreffen bijvoorbeeld privacy, terugbetaling en informatieplicht. Voor de ontwikkeling van de website door Netivity, heeft Scapino een klantonderzoek uitgevoerd. De wensen en behoeften die uit het onderzoek naar voren kwamen, zijn meegenomen in de opbouw van de site. Nadat de uiteindelijke richtlijnen waren opgesteld door Thuiswinkel.org en de Consumentenbond, was het voor Scapino eenvoudig om, waar nodig de content van de website aan te passen. Een groot voordeel hierbij was de gebruiksvriendelijkheid van het Content Management Systeem van Netivity, meent Guido Heeringa, manager Internet bij Scapino.
"Het streven was dat klanten bij ons op een veilige en vertrouwde manier online kunnen shoppen. Dat doel is gehaald; we voldoen aan de strenge richtlijnen die hiervoor zijn opgesteld", aldus Heeringa. "Wanneer mensen onze site bezoeken, zijn ze er zeker van dat er vertrouwelijk met hun gegevens wordt omgegaan. Dat is dus online shoppen met een gerust hart. We zijn ontzettend trots dat de website met de webwinkel dit certificaat als eerste mocht ontvangen. Het bewijst dat wij ons 100% inzetten voor onze consument. Netivity heeft zeker aan dit succes bijgedragen door zich flexibel voor onze site in te zetten."
Dick Hammer, directeur Netivity: "Deze samenwerking werpt zijn vruchten af. Mede door onze nieuwe modules is er sprake van meer gemak voor de consumenten. Dat Scapino als eerste dit certificaat heeft ontvangen is daar het bewijs van. In de toekomst zullen we op dezelfde voet doorgaan: we stellen ons flexibel op zodat er nog meer tevredenheid over de website en over onze diensten zal ontstaan."
Contactgegevens Netivity:
Netivity
Punterweg 10
8042 PB Zwolle
+31 38 580 1000
info@netivity.nl
www.netivity.nl
Over Netivity
Netivity Consultancy & Internet Services is een jong en dynamisch bedrijf dat sinds 1999 bestaat. Met een team van specialisten op verschillende gebieden biedt Netivity betrouwbare en innovatieve internetoplossingen. Hierin zijn verschillende opties mogelijk; bijvoorbeeld websites, webshops en digitale nieuwsbrieven. Netivity profileert zich nadrukkelijk als partner van de klant. Wij bouwen applicaties door middel van maatwerkontwikkeling, de inzet van standaardmodules en -componenten en koppelingen met bestaande of nieuwe software.
Netivity biedt bedrijfskritische ICT-oplossingen, met als doel waardetoevoeging voor de klanten. Na analyse van complexe vraagstukken in diverse markten worden die vervolgens vertaald naar gebruiksvriendelijke en krachtige software.
Naast softwareoplossingen en producten biedt Netivity diverse diensten op het gebied van internettechnologie, zoals consultancy, design, implementatie en training & support.
Voor meer informatie: www.netivity.nl
Ingezonden persbericht