Creditcardhouders onbekend met AankoopVerzekering en GeldTerugService

08/05/2009 14:56

Weber Shandwick Nederland

Online trainingen voor consumenten en winkeliers op MasterCard.nl

Den Haag, 8 mei 2009 - Op 8 mei lanceert MasterCard een nieuwe communicatie- en educatiecampagne. Nederlandse consumenten weten dat je met je creditcard in het buitenland kan betalen, en dat aankopen renteloos aan het eind van de maand worden afgeschreven van de betaalrekening. Ook worden creditcards vaak gebruikt in het buitenland, in restaurants en op internet. Dat betalen met je creditcard ook andere voordelen biedt is niet bij iedereen bekend. MasterCard werkt hard om betalingen veilig en gemakkelijk te laten verlopen. De meeste betaalkaarten van MasterCard zijn daarom voorzien van een automatische AankoopVerzekering en GeldTerugService is onderdeel van elke MasterCard. In de loop van dit jaar wordt bovendien MasterCard(R) SecureCode(TM) geïntroduceerd om online betalingen zo veilig mogelijk te maken. MasterCard brengt deze voordelen in 2009 onder de aandacht via een campagne, zodat meer Nederlandse consumenten hiervan op de hoogte zijn en ervan kunnen profiteren.

"Uit recent onderzoek van MasterCard blijkt dat bijna de helft van de consumenten niet op de hoogte is van de voordelen van de GeldTerugService en bijna een op de vier niet weet dat er gebruik gemaakt kan worden van de AankoopVerzekering als aankopen gedaan met MasterCard verloren, beschadigd of gestolen worden. Dat zijn belangrijke voordelen van betalen met je MasterCard. De campagne is er op gericht om deze voordelen over te brengen op de Nederlandse consument", aldus Marieke van Gijs, bij MasterCard Europe verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten in de Benelux.

In de campagne staat allereerst de GeldTerugService centraal. Deze service biedt kaarthouders de mogelijkheid hun aankoop terug te draaien als ze een online aankoop niet hebben ontvangen, een transactie ontdekken die ze niet zelf gedaan hebben, meerdere afschrijvingen voor een aankoop ontdekken op hun rekeningoverzicht of een hoger transactiebedrag ontdekken. Vervolgens richt de campagne zich op de automatische AankoopVerzekering, die kaarthouders beschermt tegen diefstal, verlies of schade van hun aankopen. De kaarthouder hoeft hier niets voor te doen of te betalen, het is automatisch onderdeel van zijn MasterCard. Later in het jaar wordt SecureCode(TM) geïntroduceerd, een persoonlijk wachtwoord of code voor online betalingen. Dit biedt kaarthouders extra veiligheid waardoor alleen de kaarthouder online kan winkelen met zijn MasterCard kaart. MasterCard werkt samen met de Nederlandse banken, die de betaalkaarten uitgeven en deze voordelen aanbieden, om betalingen veiliger en gemakkelijker te maken.

Consumenten die meer willen weten over de GeldTerugService, SecureCode(TM) en de AankoopVerzekering kunnen op www.mastercard.nl informatie vinden. Ter ondersteuning biedt MasterCard via www.mastercard.nl een online training aan. Deze training geeft tal van praktische tips over hoe kaarthouders veilig hun MasterCard kunnen gebruiken. Ook is er een training voor winkeliers. Deze laat zien op welke veiligheidskenmerken winkeliers kunnen letten, hoe zij onechte kaarten en verdacht gedrag kunnen herkennen en wat ze moeten doen in geval van fraude. In de communicatiecampagne, die is ontwikkeld door McCann Erickson, worden onder meer radiocommercials, online videobanners en filmpjes ingezet.





http://www.mastercard.nl