VU medisch centrum
Geveldoek verdwijnt weer
7 mei 2009
Het geveldoek van VUmc is verdwenen. Het doek, dat ruim een jaar de
gevel heeft gesierd, is vorig jaar in april opgehangen. Medewerkers
van VUmc die het beeld sierden, blikken terug op hun periode van roem.
Het geveldoek met de slogan van VUmc 'Kennis maakt ons beter' was
opgehangen als veiligheidsmaatregel tijdens het renoveren van de
voorgevel. VUmc mocht het geveldoek inzetten voor promotie, vandaar
dat een levensgrote foto en de slogan een jaar lang de bezoekers
tegemoet straalde.
Eerder dan het geveldoek waren er de draaideurstickers en het
intranet. Het beeld, waarop een leidinggevend verpleegkundige, een
oncologisch specialist, een stafmedewerker en een student bijeen
staan, diende dan ook een breder doel dan het tooien van de gevel
alleen. De vier medewerkers waren gevraagd om de
arbeidsmarktcommunicatie van VUmc te ondersteunen.
Zo weer opnieuw
Tweedejaarsstudent Joshua Picauly: "In eerste instantie zou de foto
alleen op de deurstickers en het intranet komen te staan. Later bleek
dat we ook op de gevel kwamen en nog later zelfs op een bus in
Amstelveen." En al vond Picauly het jammer dat dit laatste niet met
hen was overlegd, hij vond het al met al heel leuk. "Ik heb er heel
veel reacties op gehad. Zelfs op vakantie kwam er iemand naar mij toe
die vroeg of ik dat was, die op de foto aan de gevel van VUmc hing."
Stafmedewerker zorgadministratie Dammes van der Weiden: "We stonden
met die foto al enige tijd op intranet en de draaideuren en vorig jaar
kwam het geveldoek erbij. Vooral in het begin waren er veel reacties.
Niet alleen in de lift van VUmc, ook op de voetbalclub kreeg ik
opmerkingen." Eigenlijk alleen maar positief, zegt Van der Weiden. Hij
zou het dan ook zo weer opnieuw doen.
Leidinggevende zorgeenheid neurochirurgie/orthopedie Natasja
Buitenhuis was redelijk geschokt toen zij zichzelf zo groot zag hangen
aan de gevel. "Ik was er niet op voorbereid, maar alles went en na een
tijdje zag ik het niet meer. Wat van alle reacties die ik kreeg wel
heel leuk was, is dat mensen het waarderen dat we niet van een
reclamebureau afkomstig waren, maar dat er echte medewerkers op de
foto stonden."
Ellen Kleverlaan
bron: Tracer