Samenwerking maakt ambitieuze groeiplannen Bellissima mogelijk


VANAD neemt belang in modelabel

LANDSMEER, 20090504 -- Bellissima gaat groeien. Om dat te realiseren gaat Bellissima nauw samenwerken met VANAD, dat een belang in het bedrijf heeft genomen. VANAD beschikt over een eigen productiecentrum in Hangzhou (China), wat Bellissima in staat stelt de productieketen van haar kleding te sluiten.

Door de samenwerking heeft Bellissima nu de hele productieketen in eigen hand. Hierdoor heeft Bellissima een betere controle over de kwaliteit van de kleding en over de levertijd, en kan zij haar klanten nog beter bedienen. Bellissima gaat het merendeel van haar productie onderbrengen bij VANAD's productiecentrum in Hangzhou. Een deel van de kleding wordt nog geproduceerd vanuit Oost-Europa en Turkije.

Ron Beckers, Algemeen Directeur van Bellissima, is verheugd: `Deze kapitaalinjectie maakt het mogelijk onze ambitieuze groeidoelstellingen te realiseren. De samenwerking biedt schaalvoordelen voor de productie van onze collectie, waardoor we sneller en flexibeler aan onze klanten kunnen leveren. Bovendien kunnen we profiteren van de technologiekennis van VANAD.' Gedelegeerd bestuurder Dennis Heijn houdt toezicht op de veranderingsprocessen die in gang zijn gezet. Volgens Heijn ligt de keuze voor VANAD voor de hand. `Wij delen de visie dat de digitalisering ook in de modewereld een belangrijke rol gaat spelen en dat IT-specialismen nodig zijn om vernieuwing te bieden. Met een partij die beschikt over verregaande technologiekennis is Bellissima helemaal klaar voor de toekomst. Bovendien is VANAD al actief op modegebied. Het is een win-win situatie.' Ad Nederlof, President & CEO van VANAD Group: `In deze tijd, waarin bedrijven omvallen, zien wij kansen om te groeien. De economische crisis vraagt om inventieve oplossingen. Wij willen het vrijgekomen marktaandeel met onze vernieuwende visie en ondernemerschap aanvullen. Dat doen we al met VANAD Fashion, en Bellissima vormt daarbij een solide en betrouwbare partner.'

Beide bedrijven hebben een gedeelde visie op de marktontwikkeling en zien ook groeipotentieel in andere segmenten. Om deze innovatieve visie te onderschrijven zullen VANAD Fashion en Bellissima in de toekomst ook nieuwe labels op de markt brengen, die wat betreft profilering en identiteit geheel uniek zullen zijn.

Over Bellissima:
Bellissima is eind jaren zeventig opgericht door mevrouw W. Beckers. In 1999 is de onderneming door een drietal personen, waaronder haar zoon Ron Beckers, overgenomen. Ron voert sindsdien de directie over Bellissima, dat na de overname een belangrijke wijziging in de bedrijfsstrategie heeft doorgevoerd: van 100% productie op voorraad is de onderneming geleidelijk overgegaan op collectieverkoop. Sinds 2004 wordt slechts voorverkochte orders geproduceerd. Er zijn ongeveer 200 winkels in Nederland en 200 winkels buiten Nederland die het label verkopen. Een impressie van de collectie vindt u op www.bellissima.nl.

Over VANAD:
VANAD Group is een investeringsmaatschappij met technologische wortels. Sinds 2008 is het bedrijf ook actief in het ontwerp en de productie van kleding onder de naam VANAD Fashion. De VANAD Group is één van de weinige familiebedrijven in de IT-sector. Het bedrijf staat onder leiding van de broers Ad Nederlof (President & CEO) en Jean Nederlof (COO). De bedrijven binnen de VANAD Group richten zich op Business Process Outsourcing (BPO), IT Outsourcing (ITO), Managed Services en Telecom oplossingen. De bedrijvengroep is met zo'n 1.000 medewerkers [700 FTE's] wereldwijd actief in onder meer de gezondheidszorg, transport & logistiek, telecom, financiële dienstverlening en hotellerie. Meer dan 50 topondernemingen zoals KPN, Achmea, Heineken, ABN AMRO, Schenker, RAET, Railion, SNS Fundcoach, ECT en ruim 100 grote (overheids)instellingen maken gebruik van de dienstverlening. Meer informatie over VANAD Group vindt u op www.vanadgroup.com.





Ingezonden persbericht