Consumentenbond
---
4 mei 2009
Energie:direct verbetert Laagsteprijs Garantie
* Voorwaarden
Energie:direct is te strikt omgegaan met de toepassing van zijn
Laagsteprijs Garantie, waardoor claims van consumenten onterecht
werden afgewezen. Het energiebedrijf heeft dit na tussenkomst van de
Consumentenbond aangepast. Klanten bij wie de claim ten onrechte is
afgewezen, kunnen die alsnog indienen.
Bij de bond kwam een klacht binnen over een klant die aanspraak had
gedaan op de Laagsteprijs Garantie van Energie:direct. Zijn claim werd
afgewezen omdat het om een offerte voor groene stroom ging. Met de
energieleverancier is afgesproken dat claims niet meer mogen worden
afgewezen, omdat het een ander soort stroom betreft.
Voorwaarden
Naar aanleiding van vragen van de Consumentenbond heeft Energie:direct
de Laagsteprijs Garantie verbeterd. Alle voorwaarden voor deze
garantie zijn voortaan op het openbare deel van de website te zien,
dus voordat men klant is geworden bij Energie:direct. Daarnaast kunnen
klanten na de zomer 1 keer per contractjaar gebruikmaken van deze
garantie en dat betekent als de aanspraak wordt gehonoreerd (en dus
niet al bij het insturen van een offerte). Energie:direct's
LaagstePrijs Garantie houdt in dat klanten bij het ontvangen van een
beter aanbod voor energie het verschil plus 50% terugkrijgen.
omhoog
---