Gemeente Sneek
evenementenvergunningen in het algemeen en in het bijzonder voor de
sneekweek
AANVRAGEN EVENEMENTENVERGUNNINGEN IN HET ALGEMEEN EN IN HET BIJZONDER VOOR
DE SNEEKWEEK
Op grond van artikel 2.2.2. van de Algemene Plaatselijke Verordening
is het verboden zonder een vergunning een evenement te organiseren.
Evenementen zijn alle activiteiten van tijdelijke aard die
georganiseerd worden ter vermaak van bezoekers. De activiteiten hebben
een lokale of (boven) regionale uitstraling, vinden plaats in de open
lucht en/of tijdelijk bouwwerk en/of een niet voor dat doel bestemd
gebouw en er zijn gemeentelijke vergunningen voor nodig.
Er zijn diverse belanghebbenden: bewoners, evenementenorganisatoren,
ondernemers, en bezoekers van evenementen. In de Algemene Plaatselijke
Verordening Sneek is daarom een behandeltermijn gesteld van 8 weken.
Dit om alle aspecten van de vergunningverlening goed te kunnen
behandelen zoals openbare orde aspecten, verkeersmaatregelen e.d.
Daarnaast is het in verband met de diverse belanghebbenden van belang
dat aanvragen tijdig worden ingediend, zodat eventuele bezwaren ook
goed afgehandeld kunnen worden.
Een aanvraag voor een evenementenvergunning dient minimaal 8 weken
voor het plaatsvinden hiervan aangevraagd te worden. Indien een
aanvraag niet tijdig wordt ingediend moet u er rekening mee houden dat
deze eventueel niet in behandeling wordt genomen.
Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen hebben dan kunt u contact
opnemen met mevrouw T.A. Terpstra of mevrouw A. van der Heide van de
gemeente Sneek. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummers: 0515-85365 of
0515-485521.