Gemeente Sneek


evenementenvergunningen in het algemeen en in het bijzonder voor de sneekweek

AANVRAGEN EVENEMENTENVERGUNNINGEN IN HET ALGEMEEN EN IN HET BIJZONDER VOOR DE SNEEKWEEK

Op grond van artikel 2.2.2. van de Algemene Plaatselijke Verordening is het verboden zonder een vergunning een evenement te organiseren. Evenementen zijn alle activiteiten van tijdelijke aard die georganiseerd worden ter vermaak van bezoekers. De activiteiten hebben een lokale of (boven) regionale uitstraling, vinden plaats in de open lucht en/of tijdelijk bouwwerk en/of een niet voor dat doel bestemd gebouw en er zijn gemeentelijke vergunningen voor nodig.

Er zijn diverse belanghebbenden: bewoners, evenementenorganisatoren, ondernemers, en bezoekers van evenementen. In de Algemene Plaatselijke Verordening Sneek is daarom een behandeltermijn gesteld van 8 weken. Dit om alle aspecten van de vergunningverlening goed te kunnen behandelen zoals openbare orde aspecten, verkeersmaatregelen e.d. Daarnaast is het in verband met de diverse belanghebbenden van belang dat aanvragen tijdig worden ingediend, zodat eventuele bezwaren ook goed afgehandeld kunnen worden.

Een aanvraag voor een evenementenvergunning dient minimaal 8 weken voor het plaatsvinden hiervan aangevraagd te worden. Indien een aanvraag niet tijdig wordt ingediend moet u er rekening mee houden dat deze eventueel niet in behandeling wordt genomen.

Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met mevrouw T.A. Terpstra of mevrouw A. van der Heide van de gemeente Sneek. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummers: 0515-85365 of 0515-485521.