Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Persbericht: Collectieve promotiecampagne benadrukt toegevoegde waarde
van De Groenteman
Datum: 01/04/2009
Binnenkort gaat de collectieve promotiecampagne âJe koopt ât lekkerst
bij De Groentemanâ voor 2009 van start. Met deze campagne brengt de
commissie AGF Detailhandel van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel
(HBD) de toegevoegde waarde van De Groenteman (m/v) onder de aandacht.
Centraal in de campagne staan de actieweken van De Groenteman. De
campagne gaat van start met de Verrukkelijke Aspergeweken (van 4 tot
en met 16 mei).
Voor de beste tips en overheerlijke, gezonde producten, moet je bij De
Groenteman zijn, in de winkel én op de markt. Dat is de boodschap van
de collectieve promotiecampagne âJe koopt ât lekkerst bij De
Groentemanâ. De campagne is gericht op boodschappers in de leeftijd
van 30 tot 49 jaar.
De campagne van het HBD is al jaren een groot succes. Dit jaar ligt de
focus volledig op de toegevoegde waarde van De Groenteman. Tijdens de
Verrukkelijke Aspergeweken (van 4 tot en met 16 mei), de Sappige
Zomerfruitweken (van 22 juni tot en met 4 juli) en de Nieuwe
Oogstweken (van 19 tot en met 31 oktober) staan de deskundigheid en de
kwaliteit van de producten van De Groenteman centraal. Er worden geen
publiekswedstrijden meer georganiseerd.
De Groenteman aan het woord
Voor elke actieperiode is een nieuwe opvallende radiocommercial
gemaakt. Wederom met Loes Luca. Maar ook De Groenteman komt aan het
woord. In iedere commercial geeft hij een handige tip. Daarmee wordt
benadrukt dat De Groenteman dé specialist is op het gebied van
groenten en fruit. De radiocommercials zijn gedurende de actieweken te
horen op Sky Radio, Radio Veronica, Radio 2, Radio 10 Gold, 100% NL en
E-Power (de commerciële regionale zenders).
Themapaginaâs in huis-aan-huisbladen met recepten en tips en
advertenties in de Gezondheidsspecial van tien bekende bladen zorgen
voor extra publiciteit. De campagne wordt ondersteund via
www.groenteman.nl.
Gratis campagnepakket voor agf-detaillisten
Agf-detaillisten profiteren maximaal als ze in hun winkel of
marktkraam inhaken op de campagne. Dat kan met behulp van speciaal
ontwikkelde posters en een vlaggenlijn. Eind maart hebben
agf-detaillisten een campagnefolder ontvangen met een bestelkaart voor
een gratis campagnepakket voor de Verrukkelijke Aspergeweken en
Sappige Zomerfruitweken. Wie dit campagnepakket bestelt, ontvangt in
het najaar automatisch het gratis campagnepakket voor de Nieuwe
Oogstweken. Het campagnepakket voor de Nieuwe Oogstweken kan in het
najaar ook los besteld worden.
Samenwerking
Het HBD (commissie AGF Detailhandel) organiseert de Verrukkelijke
Aspergeweken in samenwerking met Aceera. Voor de Nieuwe Oogstweken
werkt het HBD samen met de Koninlijke FruitmastersGroep.
Meer informatie
Meer informatie over de promotiecampagne staat op
www.hbd.nl/groentezaken. Daar zijn ook de radiocommercial en de
themapagina voor de Verrukkelijke Aspergeweken te vinden.