Vereniging van Recreatieondernemers Nederland
Winnaar ToerNed Award 2008
Burgersâ Zoo in Arnhem is gekozen tot beste attractie van Nederland in
2008 en heeft daarmee de ToerNed Award gewonnen. De prijs is op
donderdag 23 april 2009 tijdens de Pleisureworld â IAAPA Benelux
receptie uitgereikt door Andreas Veilstrup Andersen, Executive
Director, IAAPA Europe (International Association of Amusement Parks
and Attractions (IAAPA).
Apetrots op de Award
Directeur Alex van Hooff laat in een eerste persoonlijke reactie weten
zeer verheugd te zijn met deze uitverkiezing. "Wat wij in de afgelopen
jaren allemaal niet hebben verbouwd en vernieuwd is bijna met geen pen
te beschrijven. Ons laatste succesnummer is de RIMBA, een nieuw
leefgebied met meerdere diersoorten bij en door elkaar, dat heeft
zeker bijgedragen in deze totale vernieuwingslag. Wat voor mij en al
onze medewerkers van Burgersâ Zoo in het bijzonder zo speciaal maakt
aan deze ToerNed Award is dat ook hier de stem van de consument van
doorslaggevende betekenis is geweest. Vandaar dat wij hier met zijn
alle apetrots zijn op deze award".
Online enquête
De ToerNed Award is een jaarlijkse prijs voor dagrecreatiebedrijven
die zich op bijzondere wijze onderscheiden. De prijs is in het leven
geroepen door ToerNed: een federatie van ruim veertig
dagrecreatiebedrijven in binnen- en buitenland, die samenwerken op het
gebied van promotie en kennisuitwisseling. De federatie is in 1970
opgericht.
Nieuw dit jaar is dat de consument de uiteindelijke doorslag heeft
gegeven wie een jaar lang de wisseltrofee, een kunstwerk van de
Maastrichtse beeldend kunstenaar Ton Freens, aan haar publiek mag
presenteren. Nadat de voorselectie door de ToerNed leden had
plaatsgevonden is vervolgens onder de vaste bezoekers van
www.attractiewegwijzer.nl en www.daytrip.nl een online enquête
gehouden. Meer dan 100.000 bezoekers hebben de online enquête
ontvangen en de winnaar van de ToerNed Award 2008 gekozen.
Bijzondere waardering
De bijzondere waardering kreeg Burgersâ Zoo o.a. voor de originaliteit
en aantrekkelijkheid van de vernieuwde dieren leefgebieden,
doorgevoerde productvernieuwing, innovatie in relatie tot de zakelijke
events, vernieuwende aspecten in het productconcept
(productontwikkeling) en algeheel kwaliteitsniveau van de
dagattractie.