Levering hulp bij huishouden loopt weer goed: offensieve aanpak succesvol
Datum uitgave persbericht: 04/28/2009
De leveringsproblemen rond het aanbieden van hulp bij het huishouden
behoren tot het verleden. Een offensieve benadering van de
arbeidsmarkt en een publiciteitscampagne door zorgaanbieders en de
gemeente Zwolle hebben er toe geleid dat op dit moment aan de vraag
kan worden voldaan. Deze actie tijdens de 'Week van de hulp bij het
huishouden' is dus succesvol geweest. Echt ruim in het vel zitten de
aanbieders van zorg nog niet met hun personeel. Daarom wordt nu
nagedacht om op een permanente instroom van personeel soepeler te
kunnen inspelen.
Ideeën voor gerichte werving
Er wordt gedacht aan een meer op de wijk gerichte werving van hulpen
bij het huishouden. Daarnaast is een aantal zorgaanbieders gestart met
een actie waarbij een medewerker wordt beloond als hij of zij een
nieuwe medewerker aanbrengt. Op initiatief van de gemeente Zwolle is
een gerichte samenwerking ontstaat tussen het UWV werkbedrijf en de
zorgaanbieders. Ook wordt gesproken over een mobiliteitscentrum voor
de (thuis)zorg in Zwolle om vraag en aanbod beter op elkaar af te
stemmen.
Bron: Afdeling communicatie
Datum van 28-04-2009 tot 27-05-2009
Gemeente Zwolle