Macintosh Retail Group

PERSBERICHT
Maastricht, 28 april 2009

Macintosh Retail Group
UPDATE 2009

In 2009 tot nu toe was, evenals in 2008, sprake van een moeilijke retailmarkt. De non-food detailhandelsbestedingen daalden volgens het CBS tot en met februari met 6,9%, vooral door een afname van het volume (- 6,7%). De bestedingen in de voor Macintosh Retail Group relevante markten stonden volgens beschikbare gegevens eveneens onder druk.

Bij Macintosh Retail Group was het omzetbeeld wisselend per sector en per winkelformule. De totale omzet tot en met 27 april 2009 lag in lijn met die over dezelfde periode in 2008.

Ook in 2009 is het beleid onverminderd gericht op het in stand houden van de brutomarge. Vanzelfsprekend wordt eveneens gestuurd op verlaging van kosten.

Er zijn in 2009 tot nu toe geen belangrijke gebeurtenissen geweest en er hebben ook geen bijzondere transacties plaatsgevonden, die de financiële positie van Macintosh Retail Group op majeure wijze hebben beïnvloed.

Zoals ook reeds gesteld bij de publicatie van de jaarcijfers 2008, beschikt Macintosh Retail Group over sterke winkel- en productmerken en zijn de meeste van onze ketens voordeelformules of specialisten. Dit verschaft de consument in moeilijke tijden een stuk zekerheid, terwijl de mogelijkheid blijft bestaan om zichzelf met een betaalbare aankoop een plezier te doen.

Aangezien op dit moment nog steeds onvoldoende zicht bestaat op de economische ontwikkelingen en de invloed daarvan op consumentenvertrouwen en ­bestedingen, doen wij ook op dit moment geen uitspraak over de verwachte omzet- en resultaatontwikkeling van Macintosh Retail Group in (de eerste helft van) 2009.

Maastricht, 28 april 2009
Raad van Bestuur Macintosh Retail Group NV

Voor nadere info: Mr. P.T.A. Hünen: tel: 043 - 3280725; email: p.hunen@macintosh.nl.

Dit persbericht is eveneens te lezen op de internetsite van Macintosh Retail Group NV: www.macintosh.nl.

Retail is ons vak. Macintosh Retail Group is een grootschalige non-food retailer, gespecialiseerd in de distributie van consumentenproducten in de marktsectoren Living, Fashion en Automotive & Telecom. Macintosh Retail Group is actief met
1.350 winkels in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk met een totale verkoopvloeroppervlakte van zo'n 738.000 m2.
De sector Living bestaat uit 153 woonwarenhuizen in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors. De sector Fashion wordt gevormd door 738 schoenenwinkels van Brantano, Dolcis, Invito, Manfield, PRO sport en Scapino in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk. Nea International, producent van Push-braces, maakt eveneens deel uit van de sector Fashion.
In de sector Automotive & Telecom is BelCompany met 207 winkels, waarvan 30 Telefoonkopen.nl winkels, de grootste aanbieder van telecomproducten en ­diensten in Nederland en met 85 winkels een van de grootste telecomretailers in België. Halfords is de specialist in fietsen, auto- en fietsaccessoires met 159 winkels in Nederland en België.






---- --