BVO CRM-seminar: maximaal resultaat in moeilijke tijden
()
Hoe behalen betaald voetbal organisaties (BVO's) in recessietijd maximaal resultaat? Speciaal voor BVO's organiseert SCOPE marketing technology in samenwerking met de KNVB het BVO CRM-seminar. Het seminar vindt plaats op dinsdag 28 april a.s. in het KNVB Hotel te Zeist. Het doel van deze bijeenkomst is om de deelnemers te inspireren hoe men met CRM sterker uit de recessie komt.
Sprekers van FC Groningen en N.E.C. presenteren wat de invloed van Customer Relationship Management (CRM) is geweest op hun organisatie. Onderwerpen als 'het proces van sponsordeal tot factuur' en 'van sponsor naar klant' worden tijdens het seminar uitgelicht. Bovendien kan men een presentatie verwachten over hoe BVO's toch commercieel succesvol kunnen zijn ondanks de huidige economie.
De vaderlandse voetbalclubs ontkomen helaas ook niet aan de hedendaagse recessie. Landelijk zeggen sponsoren hun pluchen plaatsen in stadions op, want bedrijven houden de hand op de knip. Nu ook de overheden zich beperken in het verstrekken van leningen, focussen de clubs zich nog meer op de klant. Veel clubs zetten hiervoor CRM in. Wat CRM precies inhoudt en hoe men dit effectief in de huidige recessie kan inzetten, wordt 28 april in Zeist besproken.
Gedurende de middag is er volop gelegenheid voor de deelnemers om ervaringen met elkaar te delen, bijvoorbeeld over de manier waarop sponsors en fans bij de club behouden kunnen blijven in de huidige recessie. Het gehele programma is te vinden op
----------