Vialis
BR>
NS tekent contract voor onderhoud kaartverkoopautomaten
ns01
28 april 2009
Op 24 april jl. tekenden Marina de Jongh, Manager Competence Center
Ticketing NS Reizigers en Jos van Kleef van Vialis een nieuw contract
voor preventief en regulier onderhoud, alsmede voor het verhelpen van
storingen gedurende de komende vier jaar aan de ca. 1.200
NS-verkoopautomaten, 200 loket-balie-systemen en 400
service-/alarmzuilen. Het contract is door Vialis gewonnen na een
uitgebreide, intensieve Europese aanbesteding en is een voortzetting
van het contract dat 6 jaar geleden werd afgesloten en de start
betekende van de Business Unit Public Transport van Vialis.
Ook na de invoering van de OV-chipkaart blijft betrouwbaarheid en
beschikbaarheid van de NS-kaartverkoopautomaat van groot belang voor
NS. Vialis zorgt er ook de komende jaren voor dat de kaartautomaten
`altijd' beschikbaar zijn. Storingen worden binnen vier uur verholpen,
waar en wanneer ze ook optreden.
NS en Vialis zullen de komende periode gezamenlijk optrekken om,
stapsgewijs, verdere invulling te geven aan continue
kwaliteitsverbetering en kostenbeheersing van de dienstverlening.
De missie van NS is: Reizigers veilig, op tijd en comfortabel
vervoeren via aantrekkelijke stations. De achterliggende gedachte
hierbij is dat mensen zich vrij willen kunnen bewegen. Dat hoort
immers bij onze samenleving. Vialis heeft als motto `mensen maken
mobiliteit', waarbij zij partnerschappen hoog in het vaandel heeft
staan. Gezien de kerngedachten van beide organisaties zal een
optimalisatie van de samenwerking voor beide partijen voordelen
opleveren, hetgeen ten goede komt aan de reiziger in het openbaar
vervoer.