Gemeente Coevorden biedt eerste volledig digitale producten aan via
website
Klanten kunnen producten en diensten bestellen en afhandelen via
website
Inwoners van de gemeente Coevorden kunnen sinds kort via de website
www.coevorden.nl een aantal gemeentelijke producten en diensten online
bestellen en afhandelen inclusief controle en betaling. Inmiddels zijn
er al acht producten besteld.
Het gaat om de aanvraag van de volgende producten en diensten:
bezwaarschriften, evenementenvergunningen, inritmeldingen,
kapvergunningen, eigenverklaringen rijbewijs, uittreksels GBA,
verhuizingen en diverse Wmo-producten. Klanten kunnen deze producten
en diensten bestellen en afhandelen door online een formulier in te
vullen. Na inlog met de DigiD kan het product direct worden afgerekend
en wordt het thuisgestuurd.
Dimpact
Coevorden is samen met onder andere de gemeenten Borger-Odoorn, Emmen,
Assen, Zwolle en Enschede een Dimpactgemeente. Dimpact is een
samenwerkingsverband met als doel om de digitale dienstverlening via
internet te ontwikkelen. In dit verband worden gezamenlijk producten
ontwikkeld en geïmplementeerd. Alle aangesloten gemeenten bij Dimpact
werken op dezelfde wijze aan de digitale dienstverlening. Dat houdt in
dat de aangesloten gemeenten dezelfde producten ook zoveel mogelijk op
dezelfde manier afhandelen. Coevorden participeert in dit verband om
uiteindelijk te komen tot een efficiënte 24uurs dienstverlening, 7
dagen per week. Klanten kunnen aan de balie in het gemeentehuis
terecht, kunnen bellen of mailen met de gemeente of een brief sturen.
De gemeente heeft de ambitie om het digitale kanaal als steeds
volwaardiger alternatief te gebruiken en klanten via alle
communicatiekanalen zo goed en zo snel mogelijk te helpen.
Gemeente Coevorden