Samenwerking professionele inkoop in de Liemers
De vier Liemerse gemeenten Duiven, Rijnwaarden, Westervoort en
Zevenaar gaan hun krachten op het gebied van de professionele inkoop
bundelen. Dat hebben de vier colleges op 28 april jl. besloten.
Op 18 mei aanstaande ondertekenen de burgemeesters van de vier
gemeenten een samenwerkingsovereenkomst Professionele Inkoop. Deze
overeenkomst heeft als beoogd resultaat het inzetten van een
professioneel team van inkoopadviseurs voor de vier gemeenten. Het
team wordt flexibel ingezet, waarbij de belangrijkste taken liggen op
het vlak van het professionaliseren van de inkoop (waaronder de
aanbestedingen) en de advisering c.q. begeleiding van bestuurders en
medewerkers.
De vier gemeenten zien grote voordelen in het instellen van een
gezamenlijk inkoopteam. Door waar mogelijk gezamenlijke
aanbestedingstrajecten te doen, kan een kostenvoordeel en
efficiencyvoordeel bereikt worden. Daarnaast ontstaan er ook voor de
bedrijfsvoering belangrijke voordelen, zoals meer flexibiliteit,
kennisdeling en de mogelijkheid tot specialisatie.
Door de colleges van de vier gemeenten is uitgesproken dat er wel
ruimte moet blijven voor het maken van eigen keuzes binnen de eigen
gemeente.
Dorpsplein 1 6931 CZ; P: Postbus 40 6930 AA; T: (026) 3179911; F:
(026) 3113623 E: gemeente@westervoort.nl
Gemeente Westervoort