Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

'E-ticketing en veilig betalen via de mobiel hebben de toekomst'

Telexis ontwikkelt zich in tien jaar van IT-dienstverlener voor de telecomsector tot toonaangevende speler op het gebied van RFID- en NFC-toepassingen

Rijswijk, 27 april 2009 - Telexis, een innoverende dienstverlener op het gebied van geavanceerde telecom-, RFID- en NFC-gerelateerde oplossingen, zet zwaar in op de ontwikkeling van e-ticketing en mobile payments. Het bedrijf dat ooit begon als ontwikkelaar van infrastructuren en diensten voor de telecomsector, viert dit jaar zijn tienjarige lustrum en luistert dit jubileum op met de lancering van een nieuwe website.

Telexis is begin 1999 opgericht door telecomspecialisten van het voormalige Enertel. In de beginjaren richtte Telexis zich met name op het ontwerpen en implementeren van infrastructuur en customer care- en billingdiensten voor de grote telecomoperators.

Inmiddels heeft Telexis zich daarnaast ook ontwikkeld tot toonaangevende dienstverlener voor radio frequency identification (RFID) en near field communication (NFC)-gerelateerde toepassingen als mobiel betalen en e-ticketing. Telexis bedient vandaag de dag een aanzienlijk deel van de Nederlandse telecom- en vervoersmarkt met effectieve oplossingen voor facturering, klantenservice en toegangscontrole. Zo was Telexis één van de voortrekkers bij het opzetten van de eerste MVNO-omgeving en betrokken bij het grootste RFID-project voor de Nederlandse vervoerswereld, de OV-chipkaart.

Telexis verhuisde in 2008 reeds naar een nieuw bedrijfspand in Rijswijk vanwege een forse groei van het personeelsbestand en een sterke toename van de activiteiten. Bij Telexis werken in totaal 30 professionals, van wie een aantal offshore in de Telexis-vestiging in het Midden-Oosten. Met de lancering van de nieuwe website geeft Telexis krachtig uiting aan zijn nieuwe identiteit van innovatieve marktleider.

Otaredian, CEO van Telexis, is trots op de ontwikkelingen die Telexis sinds de oprichting heeft doorgemaakt, maar benadrukt tevens dat Telexis volop verder gaat met het ontwikkelen van nieuwe toepassingen: 'Mobiele communicatietechnologie is vergevorderd. We voorzien dat op niet al te lange termijn de mobiele telefoon de afstandsbediening wordt voor het ontsluiten van allerlei diensten. Een goed voorbeeld hiervan is de mobiele telefoon als vervanging van alle pasjes die mensen nu in hun portemonnee hebben. Met de mobiele telefoon kan in de toekomst niet alleen worden betaald, maar de mobiel zal eveneens als toegangskaartje voor bijvoorbeeld een popconcert gelden.'

Over Telexis

Telexis, een innoverende ICT-dienstverlener met meer dan tien jaar ervaring, heeft met zijn diepgaande kennis op het gebied van telecom en geavanceerde RFID- en NFC-gerelateerde oplossingen een marktleidende positie verworven in de telecom- en vervoerswereld. Telexis ondersteunt en adviseert bedrijven op het gebied van digitaal beveiligde toegang tot systemen en locaties, het uitvoeren van transacties via onder andere de mobiele telefoon en het verwerken van grote aantallen back-officetransacties (ticketing, provisioning, rating en billing). Via servers van Telexis worden dagelijks vele miljoenen gesprekken en sms-berichten afgehandeld en het bedrijf host en faciliteert het grootste MVNO-platform van Europa. Naast producten als FlexConnect, FlexSuite en Digiright e-ticketing ontwikkelt Telexis als gecertificeerd Microsoft Mobility Solutions Partner maatwerkoplossingen en adviseert het bedrijven vanuit een end-to-end ketenperspectief. Telexis is managed service provider voor verschillende grote telecomaanbieders en openbaar vervoer- en transportbedrijven. Voor meer informatie, zie: www.telexis.nl