Persbericht
Nieuwe aftrap van samenwerking Veilig Verkeer Nederland en Univé
,
Zaterdag 25 april wordt tijdens de voetbalwedstrijd SC Heerenveen en
FC Twente een nieuw driejarig jarig contract ondertekend tussen Veilig
Verkeer Nederland en Univé Verzekeringen. De nadruk van de
samenwerking ligt vooral op de Bob-campagne van Veilig Verkeer
Nederland. Daarom zal de gehele avond in het teken staan van de
Bob-campagne. Het publiek zal voor één keer de spelers zien spelen met
het bekende Bob-logo op hun shirt. In het stadion worden de reclame
borden aangepast aan de Bob-campagne en Veilig Verkeer Nederland en
B0b-promoteams zijn voor de wedstrijd aanwezig om samen met de
supporters een Bob-afspraak te maken van "wie is de Bob".
Partners van Bob
Veilig Verkeer Nederland is naast het ministerie van Verkeer &
Waterstaat en de gezamenlijke importeurs en producenten van bier, wijn
en gedistilleerde dranken één van de partners van de Bob-campagne.
Vei-lig Verkeer Nederland is licentiehouder van het logo en
Bob-concept. Allen zijn we verheugd dat de sa-menwerking met Univé
wordt verlengd. De Bob-campagne zal bij diverse Univé evenementen op
natio-naal, regionaal en lokaal niveau aanwezig zijn met promoteams,
vrijwilligers en plaatselijke afdelingen van Veilig Verkeer Nederland.
Daarnaast zal de Bob te vinden zijn op de plaatselijke braderie, via
evenemen-tenorganisaties bij voetbaltoernooien zoals UEFA
jeugdtoernooi in Groningen, schaatsevenementen in Thialf, Nijmeegse
vierdaagse, zomer- en wintertoer met promoteam door hele land langs
evenementen met o.a. spelconcepten, aansluiting bij alcoholcontroles
van de politie, grote beurzen zoals AutoRAI, be-drijfsautoRAI,
Horecabeurzen en nu dus ook bij voetbalwedstrijd.
Bob-campagne
Sinds eind 2001 is Bob degene die er voor zorgt dat vrienden, familie
en bekenden veilig thuis komen door niet te drinken. Bob kan iedereen
zijn, man of vrouw. Het is een wisselende rol. Het hoeft niet elke
keer dezelfde persoon te zijn.
De Bob-campagne erkent dat mensen plezier beleven aan alcohol en wil
dat ook absoluut niet in de ban doen. We doen echter wel een beroep op
het verantwoordelijkheidsbesef van mensen tegenover zichzelf, de
omgeving en medeweggebruikers door ervoor te zorgen dat chauffeurs
niet drinken. Daarbij moet het vervolgens wel zo zijn dat de BOB geen
druppel drinkt en dat die afspraak vooraf wordt gemaakt. Die laatste
twee zaken zijn de kernwaarden van Bob.
Succes Bob-campagne
Het succes van de Bob-campagne is mede af te leiden uit een sterke
daling van zowel slachtoffercijfers alsook het aantal rijders onder
invloed. Vanaf de start van de Bob-campagne in 2001 tot 2007 is het
aan-tal dodelijk slachtoffers door alcohol in het verkeer gedaald van
200 tot 95.
Veilig Verkeer Nederland staat ervoor dat iedereen veilig over straat
kan. Veilig Verkeer Nederland is de maatschappelijke organisatie die
zich inzet voor dat recht, door zoveel mogelijk mensen te inspireren,
te stimuleren en ze actief bij verkeersveiligheid te betrekken.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Tom Spoor,
Communicatie & Marketing
Veilig Verkeer Nederland
T 035 524 88 58
E t.spoor@vvn.nl
Veilig Verkeer Nederland