Gemeente Purmerend

Klanten tevreden over dienstverlening Werk en Inkomen

27 april 2009

Waardering is gestegen ten opzichte van 2006

Iedere twee jaar wordt er onder de klanten van de teams Werk en Inkomen van de gemeente Purmerend een onderzoek gehouden naar klanttevredenheid. In 2008 is de waardering voor de dienstverlening ten opzichte van 2006 gestegen en krijgt het rapportcijfer 7,1. Hiermee is Purmerend koploper van alle 28 gemeenten die meedoen aan dit onderzoek.

Op bijna alle thema's binnen de dienstverlening is in vergelijking tot 2006 een duidelijke vooruitgang te zien. De WWB-klanten (mensen met een bijstandsuitkering) zijn voornamelijk tevreden over de goede behandeling door de medewerkers en over de dienstverlening in het algemeen. Het uiteindelijke rapportcijfer komt tot stand door een gemiddelde te nemen over de cijfers voor dienstverlening, de bejegening, vaardigheden van de casemanagers, klachtenafhandeling en de bekendheid van klanten met hun rechten en plichten. Een punt van aandacht is dat een deel van de WWB-klanten vindt dat ze vaak hetzelfde verhaal moeten vertellen. Dit moet in de toekomst beter.

Het klanttevredenheid onderzoek werd gedaan door het onderzoeksbureau van de Vereniging voor Nederlandse Gemeenten (SGBO).