Gemeente Purmerend
Klanten tevreden over dienstverlening Werk en Inkomen
27 april 2009
Waardering is gestegen ten opzichte van 2006
Iedere twee jaar wordt er onder de klanten van de teams Werk en
Inkomen van de gemeente Purmerend een onderzoek gehouden naar
klanttevredenheid. In 2008 is de waardering voor de dienstverlening
ten opzichte van 2006 gestegen en krijgt het rapportcijfer 7,1.
Hiermee is Purmerend koploper van alle 28 gemeenten die meedoen aan
dit onderzoek.
Op bijna alle thema's binnen de dienstverlening is in vergelijking tot
2006 een duidelijke vooruitgang te zien. De WWB-klanten (mensen met
een bijstandsuitkering) zijn voornamelijk tevreden over de goede
behandeling door de medewerkers en over de dienstverlening in het
algemeen. Het uiteindelijke rapportcijfer komt tot stand door een
gemiddelde te nemen over de cijfers voor dienstverlening, de
bejegening, vaardigheden van de casemanagers, klachtenafhandeling en
de bekendheid van klanten met hun rechten en plichten. Een punt van
aandacht is dat een deel van de WWB-klanten vindt dat ze vaak
hetzelfde verhaal moeten vertellen. Dit moet in de toekomst beter.
Het klanttevredenheid onderzoek werd gedaan door het onderzoeksbureau
van de Vereniging voor Nederlandse Gemeenten (SGBO).