Gemeente Laarbeek
Nieuwe mandaatregeling gemeente Laarbeek
LAARBEEK - Mandaat is de bevoegdheid om in naam van, en onder
verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan (college en burgemeester)
besluiten te nemen. Door middel van mandaat kan worden bereikt, dat
beslissingen op een zo laag mogelijk niveau binnen de gemeentelijke
organisatie worden genomen. Uiteraard speelt hierbij de aard van de te
nemen beslissing een rol. Mandaat leidt tot vermindering van
bureaucratie en daarmee tot een vlottere afdoening van zaken.
Op 21 april 2009 hebben zowel het college als ook de burgemeester,
ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft, besloten om een nieuwe
mandaatregeling vast te stellen. Hierin zijn de spelregels met
betrekking tot mandaat vastgelegd. Aan deze regeling is een register
gekoppeld waarin de verschillende gemandateerde bevoegdheden worden
opgesomd en waarbij wordt aangegeven welke gemeentelijke functionaris
die bevoegdheid namens het bestuursorgaan mag uitoefenen. De nieuwe
mandaatregeling met het daarbij behorende register treedt in werking
met ingang van 1 mei 2009 en ligt tijdens openingstijden gratis ter
inzage in het gemeentehuis Laarbeek.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de heer R. van
Heijnsbergen of mevrouw T. Luijben telefoon 0492 469 700
Klik hier om door te gaan naar Gemeentenieuws