Gemeente Laarbeek


Nieuwe mandaatregeling gemeente Laarbeek

LAARBEEK - Mandaat is de bevoegdheid om in naam van, en onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan (college en burgemeester) besluiten te nemen. Door middel van mandaat kan worden bereikt, dat beslissingen op een zo laag mogelijk niveau binnen de gemeentelijke organisatie worden genomen. Uiteraard speelt hierbij de aard van de te nemen beslissing een rol. Mandaat leidt tot vermindering van bureaucratie en daarmee tot een vlottere afdoening van zaken.

Op 21 april 2009 hebben zowel het college als ook de burgemeester, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft, besloten om een nieuwe mandaatregeling vast te stellen. Hierin zijn de spelregels met betrekking tot mandaat vastgelegd. Aan deze regeling is een register gekoppeld waarin de verschillende gemandateerde bevoegdheden worden opgesomd en waarbij wordt aangegeven welke gemeentelijke functionaris die bevoegdheid namens het bestuursorgaan mag uitoefenen. De nieuwe mandaatregeling met het daarbij behorende register treedt in werking met ingang van 1 mei 2009 en ligt tijdens openingstijden gratis ter inzage in het gemeentehuis Laarbeek.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de heer R. van Heijnsbergen of mevrouw T. Luijben telefoon 0492 469 700

Klik hier om door te gaan naar Gemeentenieuws