Volker Wessels Stevin NV
VLARK rijdt 'zware jongen' in
27 april 2009
Je kunt het gerust een 'zware jongen' noemen. Het kunstwerk dat afgelopen weekend bij Leidsche Rijn (Utrecht) in het spoor werd gereden, bestaat uit twee loodzware delen van 2200 ton per stuk. Op tien locaties staken de collega's van de Combinatie VLARK dit weekend tijdens een grote buitendienststelling de handen uit de mouwen.
Het verwijderen van damwanden, het omhoog halen, doormeten, controleren en ingraven van kabels en leidingen, het uitnemen en transporteren van wissels en het inmeten van en aanbrengen van ribbels op perrons én de laatste herstelwerkzaamheden van de ontsporing van een paar weken geleden: de collega's van VLARK hebben een enerverend weekend achter de rug.
VLARK staat voor het gelijknamige tracé Vleuten - Amsterdam Rijnkanaal. De combinatie bestaat uit de concernbroeders Van Hattum en Blankevoort en KWS Infra en is in opdracht van ProRail verantwoordelijk voor het project Onderbouw Spoorverdubbeling Vleuten - Amsterdam Rijnkanaal zoals de officiële projectnaam luidt. Tot de onderbouw behoren de aardebanen, kunstwerken en de geluidsschermen van de hand van de concerncollega's Holland Scherm. VolkerRail tekent voor de bovenbouw. Het project maakt onderdeel uit van de totale spoorverdubbeling tussen Amsterdam en Geldermalsen.