Curieux gaat de strijd aan tegen haaruitval
Curieux gaat de strijd aan tegen haaruitval en introduceert een unieke shampoo met cafeïne tegen kaalheid
'S-HERTOGENBOSCH, 20090426 -- Na een druk jaar met veel nieuwe tevreden klanten gaat het cosmeticabedrijf Curieux de strijd aan tegen haaruitval en introduceert een unieke shampoo met cafeïne tegen kaalheid.
Langer is reeds bekend dat het mannelijke hormoon testosteron haaruitval kan veroorzaken. Mannen kunnen door een hoog testosterongehalte vanaf de pubertijd vroegtijdig kaal worden. Bij vrouwen gaat ongeveer vanaf 45 jaar het gehalte oestrogeen omlaag waardoor het mannelijk hormoon testosteron de overhand krijgt wat weer voor dunner wordend haar kan zorgen.
Sinds kort hebben wetenschappers aan de Jena Universiteit in Duitsland ontdekt dat cafeïne kaalheid bij mannen en vrouwen kan voorkomen en dat cafeïne een positief effect heeft op de haargroei. Zij hebben haarzakjes gekweekt in een reageerbuis, hierop werden verschillende combinaties van testosteron en cafeïne getest. Uit de resultaten bleek dat de cafeïne de negatieve effecten van het testosteron teniet deed. De gevoeligheid van de haarwortels voor testosteron wordt dus door cafeïne sterk verminderd. Om voldoende cafeïne in de haarwortels te krijgen, zou je zestig tot tachtig koppen koffie per dag moeten drinken, iets wat gevaarlijk is.
Curieux heeft nu een shampoo ontwikkeld met een hoog percentage cafeïne. Door het haar te wassen met deze shampoo kan de cafeïne direct de haarwortels bereiken.
Naast cafeïne zijn een hoog percentage lecithine en creatine toegevoegd. Lecithine, uit sojabonen gewonnen, is een pseudo-oestrogeen (vrouwelijk hormoon) dat het percentage testosteron in de hoofdhuid relatief vermindert. Creatine is een lichaamseigen stof die het aminozuur arginine bevat, arginine bevordert de doorbloeding van de haarwortel waardoor de haargroei wordt gestimuleerd.
Deze unieke shampoo heeft twee varianten, een shampoo voor dames en een shampoo voor heren. De shampoos zijn te bestellen op www.curieux.nl voor ¤ 39,95 per stuk, verkrijgbaar vanaf 1 juni 2009, op de site staat uitgebreide informatie over het gebruik.
Curieux is een jong Nederlands bedrijf dat onder leiding van Anette Joosten drie jaar geleden een nieuwe cosmeticalijn op de markt heeft gebracht. Buiten de introductie van bovenstaande noviteit heeft Curieux een antirimpelcrème voor dames, een vitamineboost voor dames en heren en een antirimpelcrème voor heren. Tevens heeft Curieux de mogelijkheid om individuele anti aging crèmes aan te passen aan de huidkenmerken van de klant.
Curieux ontwikkelt en produceert in Nederland, de klanten bevinden zich in Nederland en België, de verkoop is via internet op www.curieux.nl