Ingezonden persbericht


Accor maakt Scheveningse strand schoon

In het kader van Earth Guest Day hebben vijftig medewerkers van Accor Hotels en Accor Services Nederland woensdag 22 april het strand van Scheveningen schoongemaakt. Gadegeslagen door talrijke strandgangers die door het fraaie voorjaarsweer naar de Noordzeekust waren getrokken, verzamelde de groep na een drie uur durende 'strooptocht' maar liefst 40 zakken zwerfafval.

De Accor groep grijpt Earth Guest Day wereldwijd aan om het belang van duurzaam werken onder de aandacht van haar 150.000 medewerkers te brengen. In alle landen waar de onderneming actief is, namen medewerkers initiatieven die de duurzaamheid van het leefmilieu ten goede komen. De wereldwijde betrokkenheid van Accor bij Earth Guest Day startte in 2007. Vorig jaar stepte de Accor groep in Nederland E 16.500 bij elkaar voor het Aidsfonds.

Als thema voor het Earth Guest Day programma van dit jaar was gekozen voor water. Dat vormde de aanleiding om in samenwerking met de gemeente Den Haag het strand van Scheveningen van afval te ontdoen. Met die actie willen de medewerkers van de Accor Groep in Nederland stilstaan bij de impact die het gedrag van mensen heeft op de leefbaarheid langs de kust.

De dag begon met presentaties van RNN Shanks en Greenpeace in hotel ibis Den Haag/Scheveningen. RNN Shanks liet zien hoe het afval recycling proces werkt en met name hoe dit op een biologische manier bewerkstelligt kan worden. Een vrijwilligster van Greenpeace informeerde de deelnemers over het duurzaam onderhouden van de oceanen, onder meer door het creëren van zeereservaten om overbevissing tegen te gaan.

*****
Met 150.000 medewerkers in bijna 100 landen is Accor Europees marktleider en één van 's werelds grootste ondernemingen op het gebied van hotellerie en zakelijke dienstverlening. Accor biedt zowel de toeristische als de zakelijke reiziger ruim 40 jaar kennis en ervaring in de volgende segmenten:
. Hotels: meer dan 4000 hotels met 500.000 kamers in 90 landen (Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6). Hierbij komen nog aanvullende activiteiten zoals die van Lenôtre;
. Zakelijke dienstverlening: 30 miljoen mensen in 40 landen maken gebruik van de diensten van Accor Services (human resources, marketing services en expenses management).

In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 44 hotels, van het budget- tot het luxe segment (2 Sofitel hotels waaronder het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 MGallery hotel - The Convent Hotel Amsterdam, 9 Novotel hotels, 18 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 1 Etap hotel en 2 Formule I hotels).

Over Accor Services
Accor Services bedenkt, ontwikkelt en beheert vernieuwende oplossingen om de persoonlijke behoeften van de werknemers en de productiviteitsdoelstellingen van het bedrijf op elkaar af te stemmen. Het producten- en dienstenaanbod is gegroepeerd rond drie grote domeinen: Benefits, Rewards & Loyalty en Expense Management.

In 40 landen maken 400.000 bedrijven en overheidsinstellingen en 32 miljoen werknemers gebruik van onze diensten. Accor Services, wereldleider in kaart en voucheroplossingen, is een van de kernactiviteiten van de Accor groep. In Nederland biedt Accor Services met Tintelingen, Ticket Clean Way en Ticket Restaurant oplossingen aan bedrijven in de verschillende domeinen waarin zij worldwide actief is. Zie voor meer informatie: www.tintelingen.nl en www.accor-services.nl

Voor meer informatie: www.accor.com.