Award
SNT en ING winnen NCCA Partnerschip Award
Langdurige samenwerking beloond door Stichting Nationale Contact
Center Awards
Zoetermeer, 23 april 2009 - Contactcenterprofessional SNT heeft gisteren de
NCCA Partnership Award gewonnen voor haar jarenlange samenwerking met ING
Retail Verkoop & Service Call (voorheen Postbank). Deze award wordt
uitgereikt voor de beste case op het gebied van samenwerking tussen twee
partijen in een contactcenterorganisatie. De jury prijsde SNT en ING Retail
Verkoop & Service Call voor de openheid in hun samenwerking, de hechte
langdurige samenwerking door ups en downs en de bescheidenheid naar elkaar
toe.
Het Postbank contactcenter van SNT groeide in de afgelopen acht jaar
uit tot een integraal onderdeel van het virtuele contactcenter van ING
Retail. SNT heeft in die periode diepgaande kennis opgebouwd op het
gebied van financiële dienstverlening. Voor optimale afhandeling van
de klantvragen zijn de agents van SNT opgeleid door de adviseurs van
ING. In 2008 behaalde SNT het COPC-certificaat (internationale
standaard voor kwaliteitsmanagement in contactcenters) voor de
Postbank dienstverlening te Groningen. Momenteel is SNT bezig met de
hercertificering van deze dienstverlening en verwacht die binnen een
aantal maanden af te ronden.
De samenwerking tussen SNT en ING Retail vindt zijn oorsprong in 2001.
Destijds zocht Postbank naar tijdelijke capaciteit voor het
contactcenter omdat de interne werkplekken in beslag werden genomen
door trainingen voor het nieuwe klantsysteem Siebel. De samenwerking
zou in eerste instantie slechts enkele weken duren, maar beviel zo
goed dat deze verder is uitgebreid en nog steeds voortduurt. Zelfs na
de integratie van ING Bank en Postbank. ING Retail Verkoop & Service
Call doet momenteel een beroep op SNT voor het afhandelen van extra
klantvragen, die logischerwijs toenemen na een integratie van twee
organisaties.
Jac Vermeer, Algemeen Directeur van SNT: ¿De flexibiliteit die wij aan
ING Retail kunnen bieden, vormt de basis van de goede en langdurige
samenwerking. Er is hier sprake van een echte samenwerking, SNT wordt
gevraagd mee te denken bij verschillende vraagstukken. Op structurele
basis werken vele SNT¿ers voor ING Retail en haar klanten. Dat ING
Retail Verkoop & Service Call daarnaast keer op keer bij ons komt
voor aanvullende diensten, bewijst de toegevoegde waarde die onze
organisatie en de samenwerking voor ING levert. We zijn er enorm trots
op dat deze samenwerking nu beloond is met de NCCA Award.
SNT Groep NV