Persbericht van de Universiteit Utrecht
Universiteit Utrecht haalt banden met MKB verder aan
Ondernemers krijgen 'Broodje Kennis' aangeboden
De Universiteit Utrecht lanceert op donderdag 23 april een reeks lezingen speciaal voor het MKB, onder de naam 'Broodje Kennis'. Tijdens de eerste ontbijtlezing worden de succesfactoren voor het overdragen van familiebedrijven in kaart gebracht.
Op donderdagochtend 23 april om 08.00 uur staat bij de Universiteit Utrecht een ontbijt klaar voor ondernemers die geĂŻnteresseerd zijn in het thema 'overdracht van familiebedrijven'. Uit onderzoek blijkt dat de weerbaarheid van familiebedrijven in crisistijd redelijk hoog is, maar opvolging blijft voor hen een lastig fenomeen. Ilse Matser, als onderzoeker verbonden aan de Universiteit Utrecht en tevens directeur van het Centrum van het Familiebedrijf, zal nader ingaan op de negen succesfactoren bij overdracht van familiebedrijven. Tevens zal Lex van Teefelen, onderzoeker aan de Hogeschool Utrecht, ingaan op veelvoorkomende misverstanden bij bedrijfsoverdracht. Tijdens de sessie is er voldoende ruimte voor vragen en discussie.
Innovatieve testmethoden
De tweede bijeenkomst van 'Broodje Kennis' op woensdag 27 mei gaat over het ontwikkelen van innovatieve testmethoden. Deze bijeenkomst is met name interessant voor biotechbedrijven en de voedsel- en cosmetica-industrie.
MKB-loket en Kennispunten
Ondernemers en universiteiten kunnen veel voor elkaar betekenen. Maar weten ondernemers ook waar ze met hun kennisvragen terecht kunnen? Dit was voor de Universiteit Utrecht de reden om samen met de Hogeschool Utrecht in 2008 het MKB-loket op te richten. Voor de inhoudelijke ondersteuning en uitvoering van onderzoeksprojecten werkt het MKB-loket nauw samen met de Kennispunten van de Universiteit Utrecht. Om de banden met het MKB nog verder aan te halen, organiseren het MKB-loket en de Kennispunten samen deze 'Broodje Kennis'-lezingen voor ondernemers.
Universiteit Utrecht
Universiteit Utrecht