Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
20-jarige Nederlandse studente sluit sieradendeal met Disney
VUGHT, 21 april 2009 - De Nederlandse rechtenstudente Morena van den Wittenboer (20) haalt Disney Couture Jewelry, de laatste trend onder Amerikaanse celebs als Paris Hilton, naar ons land. De jonge onderneemster wist voor haar webshop Capricci.nl een deal met een agentschap van het Disney concern te sluiten, waardoor de exclusieve sieradencollectie nu online verkrijgbaar is in Nederland. "Mijn studie internationaal recht kwam goed van pas, ik heb heel wat moeten dealen met Disney kantoren over de hele wereld om het voor elkaar te krijgen", aldus Van den Wittenboer.
Met internet de hype vooruit
Fysieke verkooppunten van Disney Couture zijn er nog niet in Nederland. " Op dit moment heb ik de grootste collectie Disney Couture sieraden in de Benelux" , zegt Morena. Het loopt als een trein, ik heb de sieraden nu een week op mijn site en een groot deel van mijn collectie is al uitverkocht!" Van den Wittenboer runt Capricci.nl naast haar studie en stroopt dagelijks het www af op zoek naar de nieuwste hypes op het gebied van sieraden en accessoires. Toen ze Paris Hilton en andere Amerikaanse celebs zoals Nicole Richie en Leighton Meester met sieraden van Disney Couture spotte, greep ze haar kans. Ze mailde net zo lang met Disney tot het lukte om inkoopafspraken te maken. "Ik wéét gewoon dat dit ook een hype zal worden in Nederland. De sieraden zijn geïnspireerd op de bekende Disney verhalen en uitgevoerd in hoogwaardig Italiaans leer, Swarovski kristallen, 14 karaats goud en sterling zilver. Een Alice in Wonderland armband heb ik al helemaal uitverkocht omdat Eva Longoria ermee gespot is."
Ervaren e-commerce ondernemer en jurist
"De grootste trends ontstaan toch aan de andere kant van de plas, dus de inkoop voor Capricci.nl vindt voornamelijk plaats in Amerika, maar ook in China, Australië en Indonesië. Via het internet kan ik ondernemen wat ik wil", verklaart Morena. "It's a small world", zo luidt de titel van een bekend Disney liedje. Voor deze jonge internetonderneemster geldt dat zeker. Haar e-business bestaat inmiddels twee jaar en blijft groeien. "Ik zorg voor groei door regelmatig uit te breiden met goede merken en door goede service te bieden. Hierdoor komen kopers terug en gaat de mond tot mond reclame hard. Echt grote stappen zal ik pas zetten als mijn studie is afgerond. Met mijn papiertje ben ik officieel jurist en is een goed carrièreperspectief in ieder geval verzekerd. Dan kan ik me met een gerust hart volledig op mijn ondernemersplannen toeleggen."
------EINDE BERICHT------