CheckYourProcess biedt bedrijven mogelijkheid eigen succes te meten
CYP toont MKB uitkomst voor Optimalisatie Commerciële Prestaties
VEENENDAAL, 20090422 -- Met CheckYourProcess (CYP) krijgt een organisatie inzicht in haar kritische succesfactoren en commerciële knelpunten. Sterke en zwakke punten van de organisatie worden zichtbaar. De einduitkomst biedt handvatten voor optimalisatie van onder andere de interne & externe klantgerichtheid, wat weer resulteert in een hogere klantloyaliteit. CYP biedt helder inzicht in en waar winst kan worden behaald in het bedrijfsproces.
MtD Solutions heeft de online business tool CYP ontwikkeld. CheckYourProcess (www.checkyourprocess.com) maakt het bedrijven op een eenvoudige manier mogelijk om binnen vier weken het eigen bedrijfsproces door te meten, te analyseren en te verbeteren. Met behulp van een aangeleverde set vragen wordt per onderwerp een vragenlijst samengesteld. Resultaten worden automatisch verwerkt en gerapporteerd in overzichtelijke tabellen en grafieken.
Transparante rapportage
Na het invullen van de vragenlijst worden antwoorden automatisch verwerkt en gerapporteerd in overzichtelijke tabellen en grafieken. Door jaarlijks een CYP analyse toe te passen "worden bedrijven gedwongen na te denken of het proces in orde is en of het kan worden verbeterd', aldus Martin ten Donkelaar, directeur MtD Solutions, bedenker van CYP. "Meer dan 50 bedrijven analyseren jaarlijks hun interne èn externe commerciële prestaties met behulp van CYP. Met de resultaten van de analyse spelen ze direct in op vernieuwende markten en veranderende doelgroepen."
Voordelig benchmarken
Met CYP worden de prestaties van een organisatie niet alleen gemeten, ook kunnen de prestaties vergeleken worden met andere bedrijven die actief zijn binnen dezelfde branche: benchmarking. Op deze manier kunnen de resultaten in een breder perspectief geplaatst worden en vergeleken met de concurrentie. Een CYP licentie kost slechts ¤ 750,- per jaar plus een minimale vergoeding per respondent.
Zelfanalyse
CYP is een meetinstrument voor bedrijven waarmee inzicht in het bedrijfsproces kan worden verkregen. CYP biedt toegang tot zo'n 1400 vragen, verdeeld over 11 verschillende onderwerpen. CYP is ontwikkeld door MtD Solutions in samenwerking met de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Doorlopende afstemming van HAN-studenten met gebruikers van CYP zorgt voor een actuele vragenset en een praktische rapportage.
"Nog nooit meegemaakt dat een buitenstaander (met behulp van CYP) zo snel onze commerciële organisatie compleet in beeld had en ons kon laten zien op welke plekken wij grote efficiency stappen konden doen! De gevolgen van deze scan zijn goed terug te vinden in onze huidige organisatie."
Paul Bongers, Algemeen Directeur Creaforti Telecommunicatie.
"De resultaten van de scan met behulp van CYP dwongen ons om fundamenteel na te denken over onze commerciële aanpak. Daarbij werd het potentieel van onze bestaande klanten zichtbaar en kregen wij een goed beeld van interessante potentiële klanten. Gelijktijdig werd zichtbaar gemaakt hoe wij extra uren beschikbaar konden krijgen middels efficiënter werken, om te besteden aan deze nieuwe omzetmogelijkheden. In een recessie betekent dat meer omzet met dezelfde bezetting!"
Frans Romijnders, directeur/eigenaar Frans Romijnders Dakgroep.
"De doorlichting met behulp van CYP maakte duidelijk dat de klantgerichte afdelingen beter op elkaar afgestemd konden worden en dat onze service afdeling een belangrijke commerciële rol kon spelen. Verder dwong de informatie ons om onze positionering stevig aan te passen. Voorlopig hebben wij voldoende stof om onze commerciële organisatie sterk te verbeteren."
Jos van Zuilen, managing director Eijkelkamp.
"Met CYP wordt het realistisch om binnen een relatief korte periode een diepgravende analyse te doen waardoor er snel en adequaat kan worden gereageerd. Bij Daalderop hebben twee studenten daarmee heel snel inzicht kunnen verkrijgen in de commerciële operatie en hebben doelgericht kunnen assisteren in de juiste acties ter verbetering van de efficiency van het commerciële proces. Zonder deze ondersteuning was dit in eenzelfde periode niet denkbaar geweest. CYP bewijst daarmee haar toegankelijkheid en slagvaardigheid."
Nicole ten Hoorn-Prins - Marketing Director Daalderop
"Met CYP zijn organisaties in staat om hun klantgerichtheid te optimaliseren. Uiterst bruikbaar in tijden van economische recessie, maar eigenlijk iets wat elk jaar standaard zou moeten gebeuren. En voor onze studenten Commerciële Economie een uitgelezen kans om op hoog niveau hun afstudeerperiode te vervullen. Als HAN zijn we tevreden dat we op deze manier daadwerkelijk een bijdrage kunnen leveren aan het potentiële verkoopsucces van bedrijven."
Masja van Fruchten - Instituutsdirecteur International Business & Communication Hogeschool Arnhem & Nijmegen