22 april - Dag van d
e Aarde: Accor Services gaaat groen.
20/04/2009 16:38
Accor TRB sa
In 2006, heeft de groep Accor een ambitieus duurzaam ontwikkelingsprogramma geïntroduceerd, "Earth Guest" genaamd, dat elk jaar op 22 april gevierd wordt door de 150.000 medewerkers van de groep ter gelegenheid van de mobilisatiedag "Earth Guest Day". Accor Services heeft in België vele projecten die deze verantwoordelijke aanpak versterken, waaronder de uitgave van de Ticket EcoCheque®.
Op 22 april mobiliseren de medewerkers van de groep Accor zich rond het thema water tijdens een interne sensibiliseringsdag (zie groep persbericht in bijlage). In België, kunnen de medewerkers genieten van de fototentoonstelling "Troubled Waters" van de fotograaf Dieter Telemans, daarnaast wordt er ook een enquête rond de milieuvriendelijke handelingen voor het behoud van onze planeet van de medewerkers van de zetel uitgevoerd, gevolgd door een tombola met talrijke prijzen, zoals een regenwaterton, een zuinige douchekop, een filtrerende waterkaraf of waterdebietregelaars. Deze dag wordt afgesloten met een degustatie wereldwateren, een ontdekking van de verscheidenheid van de smaak van het water.
Deze dag is slechts de jaarlijkse viering van een permanente inspanning om het ecologisch afdrukken van de activiteiten van de groep te verminderen. Voor Accor Services België betekent dit:
- Gebruik van inkt en papier zonder chloor (papier afkomstig van eco-beheerde bossen)
- Recyclage en selectieve sortering
- Dematerialistie van onze producten en diensten:
o Electronische bestellingen en facturatie
o Verzenden van documentatie en informatie gebeurt bij voorkeur via email
o Lopende dematerialisatie van onze 2 sterproducten: Ticket Restaurant® (pilootfase) en Ticket Compliments® (lancering voorzien in de zomer)
- Lancering van de Ticket EcoCheque®
Andere projecten worden bestudeerd. Accor wil Co2 neutraal worden, beginnende met een studie van de actuele uitstoot, een aanbeveling om deze te verminderen en de compensatie van de tonnen niet-verminderde CO2. Deze stap zal deel uitmaken van een grotere aanpak met zicht op het verkrijgen van het ISO 14001-certificaat in de loop van 2010.
---
Accor, Europees leider en wereldgroep in het hotelwezen, wereldleider op het vlak van dienstverlening aan bedrijven en openbare instellingen, is vertegenwoordigd in bijna 100 landen en telt 150.000 medewerkers. Zijn klanten kunnen bogen op een degelijke knowhow van meer dan 40 jaar ervaring in zijn twee kernactiviteiten:
- Het hotelwezen, met de merken Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, All Seasons, Etap Hotel, Formule 1 et Motel 6, goed voor 4.000 hotels en bijna 500.000 kamers in 90 landen, evenals zijn nevenactiviteiten met Lenôtre;
- Diensten: 32 miljoen mensen maken in bijna 40 landen gebruik van de diensten van Accor Services (voordelen aan werknemers en burgers, beloningen en klantenbinding, beheer beroepskosten).
Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel