Persbericht
Rabo Mobiel start met User Generated Advertising
Rabo Mobiel en CreatAd slaan handen ineen
Utrecht, 22 april 2009 Vanaf vandaag hebben consumenten de mogelijkheid om
reclames te bedenken voor de Rabo Mobiel. Iedere consument wordt uitgenodigd om op
het online marketingplatform CreatAd (www.creatad.com) hun creativiteit de vrije loop
te laten en Rabo Mobiel aan een nieuwe marketing uiting te helpen. Rabo Mobiel gaat
de samenwerking aan met CreatAd om de consument op een interactieve manier binnen
hun online sociale netwerk te bereiken. De Rabobank is hiermee de eerste Nederlandse
bank die gebruik maakt van User Generated Advertising.
Rabo Mobiel wil de jonge generatie op een interactieve manier laten zien wat de vele
voordelen van Rabo Mobiel zijn. Hier zullen zij de krachten van User Generated Advertising
en Social Networking voor gebruiken die CreatAd mogelijk maakt. Sander de Jonge,
oprichter CreatAd: "We zien dat steeds meer grote bedrijven willen experimenteren met
nieuwe media. We hadden dan ook geen betere partner dan Rabo Mobiel kunnen wensen.
Rabo Mobiel is een zeer mooi en stabiel merk dat op innovatief gebied aan de voorkant van
de markt staat, daar willen we graag mee geassocieerd worden." Rabo Mobiel gaat de
consument online vragen mee te denken met het verzinnen van een nieuwe reclame uiting
gericht op bellen, mobiel bankieren en mobiel betalen met de Rabobank. De consument wordt
beloond als zij deze uiting het best weet te verspreiden binnen zijn eigen sociale netwerk.
Integratie sociale netwerken
Door het toevoegen van een Hyves integratie functie op de CreatAd website is het voor
deelnemers aan de competitie zeer gemakkelijk om hun gemaakte werk te verspreiden binnen
Hyves. Lucas Tieleman, mede-oprichter CreatAd: "We zijn één van de eerste in Nederland
die deze mogelijkheid aan onze gebruikers kan aanbieden. Met één druk op de knop kan een
deelnemer de gemaakte video of design promoten onder zijn vrienden op Hyves, door meer
erkenning te krijgen en daarmee meer stemmen te verzamelen heeft de deelnemer een grotere
kans om mooie prijzen te winnen." Door het beloningssysteem worden de consumenten
geprikkeld om deze functie te gebruiken, de drie inzendingen met de meeste stemmen worden
namelijk beloond met mooie prijzen.
Nieuwe website
Na het winnen van de Start-Up Award 2009 voor de meest innovatieve start-up onderneming
uit de provincie Utrecht en het succesvol afsluiten van de competities voor de klanten
Sportlife en Canei is CreatAd in een stroomversnelling geraakt. Dit was reden genoeg voor de
oprichters om de feedback die ze hadden gekregen tijdens hun marktintroductie op 20 januari
van dit jaar direct om te zetten in een nieuw design en nieuwe functionaliteiten. Hierbij
hebben ze de stem van de consument zwaar laten meewegen. Sander de Jonge: "Het is
belangrijk om je consumenten te laten praten, dit is de kracht van ons concept dat we
uitdragen. Uiteraard hebben wij met de ontwikkeling van onze nieuwe website hier naar
geluisterd."
EINDE BERICHT
Noot voor de redactie,