Ingezonden persbericht


Reliance Globalcom maakt het mogelijk films wereldwijd digitaal te distribueren via glasvezel

AdLabs Films gebruikt snel, beveiligd en betrouwbaar netwerk voor filmdistributie naar Verenigde Staten

Schiphol-Rijk, 22 april 2009 - Reliance Globalcom heeft een overeenkomst met AdLabs Films gesloten voor digitale filmdistributie. AdLabs, de grootste entertainmentorganisatie in India, gebruikt het netwerk van Reliance Globalcom om zijn films efficiënt, veilig en kosteneffectief te vertonen aan het Amerikaanse publiek.

Via het wereldwijde glasvezelnetwerk van Reliance Globalcom kan AdLabs zijn filmcontent efficiënter distribueren. Zo vermindert de firma de levertijd van films met maar liefst 50 tot 90 procent. AdLabs beveiligt zijn digitale content door het tijdens transport te versleutelen. AdLabs kwam tot de conclusie dat het Optical-Fiber Communication-netwerk (OFC) een superieure methode is om films te distribueren. Het voldoet ruimschoots aan de eisen van de filmindustrie voor snelheid, beveiliging en betrouwbaarheid.

"Het wereldwijde Reliance Globalcom-netwerk fungeert als een digitale levensader waarmee AdLabs in staat is zijn content en mediadiensten wereldwijd aan te bieden", zegt Anil Arjun, CEO van AdLabs Films. "Reliance Globalcom biedt ons een uitgebreid glasvezelnetwerk, multi-metro connectiviteit en gegarandeerde dienstverlening. Dit geeft ons de flexibiliteit om de filmindustrie wereldwijd snel en veilig te voorzien van films en mediacontent. Dit betekent dat mensen sneller, efficiënter en op meer locaties wereldwijd toegang hebben tot meer films en HD-content, zoals uitzendingen van nationale sportevenementen en ceremoniële activiteiten."

AdLabs heeft veel films succesvol getransporteerd via het glasvezelnetwerk van Reliance Globalcom, inclusief de nieuwste Indiase kaskrakers Ghajini, Luck by Chance en Delhi 6. Deze films waren gemastered in het digitale DCI-gekeurde 2K-formaat door AdLabs Digital Cinema in Mumbai. Vervolgens werden ze via het OFC verzonden naar New York en gedraaid in de AdLabs BIG Cinemas in New Jersey en in Californië. In vergelijking met de traditionele distributiemethode van films (fysiek vervoer via een koerier) biedt distributie via het glasvezelnetwerk vele voordelen. Dit zijn de voornaamste redenen waarom AdLabs de voorkeur geeft aan filmdistributie via het Reliance Globalcom-netwerk:
* Kortere time-to-market en/of time-to-revenue: distributie via glasvezelnetwerk vermindert de transporttijd voor een film van reguliere lengte met 1,5 dag.
* Beveiliging van content: het glasvezelnetwerk minimaliseert de kans op piraterij. Bij fysiek vervoer gaan films door de handen van verschillende tussenpersonen. Bij elke overdracht is de kans op diefstal of duplicatie aanwezig. Het Reliance Globalcom-netwerk ondersteunt technologieën voor digitale versleuteling en contentbeveiliging.
* Massale en snelle distributie door grote bandbreedtecapaciteit: het Reliance Globalcom-netwerk biedt de capaciteit om grote hoeveelheden content tegelijk te versturen, inclusief bestanden van twee tot drie terabyte. AdLabs kan films hierdoor distribueren in volledige resolutie.
* Eenvoudige transportlogistiek: het transporteren van content via een OFC maakt allerlei logistieke handelingen en tussenpersonen overbodig. Daarnaast heeft deze transportmethode geen last van vertraging door de weersomstandigheden, douanehandelingen, koeriersproblemen en issues bij luchtvaartmaatschappijen.
* Flexibiliteit bij programmeren: AdLabs kan de filmpremière in de Verenigde Staten synchroniseren met die in India. Zo kan de firma optimaal gebruik maken van publiciteitscampagnes. AdLabs is eveneens in staat filmpremières tegelijkertijd te laten plaatsvinden in verschillende regionale talen. Zo is het mogelijk om het grote Indiase publiek buiten India op zijn wenken te bedienen.

"De Reliance Globalcom-netwerkinfrastructuur is ideaal voor Hollywood-studio's, productiebedrijven, special effect-specialisten en omroepen. Eigenlijk voor alle organisaties die behoefte hebben aan een netwerk met hoge snelheden, beveiliging en beschikbaarheid om bestanden van twee tot drie terabyte in volledige resolutie te versturen", zegt Ted Raffetto, President Americas van Reliance Globalcom.

Reliance Globalcom beschikt wereldwijd over het grootste kabelsysteem. Hiermee kan het bedrijf zowel de opkomende als de huidige succesvolle markten bedienen in Europa, de Verenigde Staten, India, het Midden-Oosten en Azië.

Reliance Globalcom ondersteunt AdLabs bij zijn plannen om het aantal digitale bioscoopschermen in de Verenigde Staten de komende maanden uit te breidden tot 166. AdLabs is van plan het Reliance Globalcom-netwerk te blijven gebruiken om meer internationale content te vertonen aan een wereldwijd publiek.

# # #

Over AdLabs Films

AdLabs Films Ltd., lid van de Reliance Anil Dhirubhai Ambani Group, is het snelst groeiende film- en entertainmentbedrijf in India. Adlabs is op veel fronten aanwezig in de Film Services: Motion Picture Processing en DI, filmrestoratie, digitale mastering, studio's en apparatuurverhuur. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten en India.

AdLabs beheert eveneens BIG Cinemas, de grootste bioscoopketen van India met ongeveer 430 bioscoopschermen verspreid over India, de Verenigde Staten en Maleisië. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van filmdistributie, met name in India. Het bedrijf heeft ook vestigingen in Londen, New York, Los Angeles en Maleisië. De dochteronderneming van AdLabs op het vlak van televisie, Synergy AdLabs, is een van de vooraanstaande spelers in de televisie-industrie.

Over Reliance Globalcom
Reliance Globalcom is een divisie van Reliance Communications Limited. De divisie leidt de wereldwijde telecomwerkzaamheden van de grootste geïntegreerde telecomserviceprovider van India. Reliance Globalcom brengt synergie in de wereldwijde bedrijfsvoering van Reliance Communications. Hieronder vallen de divisies Enterprise Services, Capacity Sales, Managed Services en een uiterst succesvol portfolio van retailproducten en -diensten, waaronder Global Voice, Internet Solutions en Value-Added Services. Het bedrijf bedient meer dan 1.400 grote organisaties, 200 carriers en twee miljoen retailklanten in 163 landen verdeeld over zes continenten. Reliance Globalcom is in het bezit van het grootste onderzeese kabelsysteem ter wereld, met een lengte van meer dan 65.000 kilometer. Dit systeem is naadloos geïntegreerd met de 175.000 kilometers aan particuliere glasvezelkabel van Reliance Communications. Tezamen biedt dit een stabiel platform voor het leveren van wereldwijde diensten. Het platform verbindt 40 belangrijke markten in India, het Midden-Oosten, Azië, Europa en de Verenigde Staten. Met de recente overname van eWave World, een pionier op het gebied van wereldwijde Wimax-netwerken, heeft Reliance Globalcom de mogelijkheid om 4G-diensten te introduceren in meer dan 50 landen. Ook kocht het bedrijf onlangs Vanco Group. Nu kan het bedrijf beheerde diensten leveren in meer dan 230 landen wereldwijd. Meer informatie is beschikbaar op www.relianceglobalcom.com.

Over Reliance Communications
Reliance Communications Limited is opgericht door Shri. Dhirubhai H Ambani (1932-2002) en is de vlaggenschiporganisatie van de Reliance Anil Dhirubhai Ambani Group. De Reliance Anil Dhirubhai Ambani Group heeft momenteel een marktwaarde van meer dan 53 miljard dollar, een kasstroom van drie miljard dollar, een nettowinst van twee miljard dollar en geen schulden.

Reliance Communications staat in de top 5 van meest waardevolle Aziatische telecombedrijven. Daarnaast is het de meest geïntegreerde telecomserviceprovider van India. Het bedrijf heeft meer dan 58 miljoen klanten, waaronder 1,8 miljoen retailklanten buiten India. Reliance Communications staat in de top 10 van Aziatische telecombedrijven voor wat betreft het aantal klanten. Onder de zakelijke klanten vallen 2.100 Indiase en multinationale bedrijven en meer dan 800 wereldwijde en regionale carriers.

Reliance Communications heeft een pan-Indiaas, geavanceerd, geïntegreerd (draadloos en niet-draadloos), convergent (spraak, data en video) digitaal netwerk van de hoogste kwaliteit. Dit netwerk dekt meer dan 20.000 steden en 45.000 dorpen. Het bedrijf bezit en beheert de grootste geavanceerde, voor IP geschikte infrastructuur ter wereld. Deze omvat 175.000 kilometer glasvezelkabel in India, de Verenigde Staten, Europa, het Midden-Oosten en Azië, en het gebied rond de Stille Zuidzee.



Ingezonden persbericht